Kongeblå-sejr da Fremad Amager blev besejret

Fredag middag skulle De Kongeblå igen i aktion, da Fremad Amager ventede i Sundby Idrætspark i opstartens tredje træningskamp som blev spillet af 3x 40 minutter. Opgøret bød på flere scoringer og masser af spilletid til de kampklare Lyngby-spillere samt flere U19-talenter.

BLIV KLAR TIL JUBILÆUMSÅRET
FIND DIT KONGEBLÅ-MERCHANDISE HER!

Opgøret på Sundby Idrætspark startede i højt tempo, hvor begge mandskaber inden for de første 10′ miniutter havde gode muligheder i begge ender. Victor Torp testede overliggeren for Lyngby-holdet imens Fremad Amager var farlige på dødbolde og kontraangreb. Førte scoring i opgøret faldt efter 18′ minutter, da Christian Greko Jakobsenfra tæt hold kunne gøre det til 0-1 efter et godt Lyngby-overtag. Efter scoringen fortsatte Carit Falchs tropper presset, hvor både Magnus Warming og Victor Torp var tæt på at udbygge føringen i flere omgange. Efter 35′ minutter testede Torp Amager-målmanden med et langskud, som blev reddet med fingerspidserne til Lyngby-hjørne. På det efterfølgende hjørnespark kom anfører Enghardt først på bolden, og kunne dermed heade kuglen i mål til stillingen 0-2 efter 35′ minutter. Dermed kunne de to mandskaber gå til pause med stillingen 0-2 efter de første 40′ minutter.

Efter en velfortjent pause på et koldt anlæg, kom Lyngby-holdet godt ud til anden halvleg hvor Victor Torp fik testet træværket igen efter frispark fra 30-meter ude. Dermed var halvlegen sparket igang, hvor Lyngby-holdet fortsatte med at dominere boldbesiddelsen i halvlegens indledning. 10′ minutter inde i anden halvleg var testede Torp endnu engang Amager-målmanden, hvor Warming på returbolden ramte stolpen endnu en gang. Resten af halvlegen forløb uden de store chancer hvor halvlegens eneste scoring tilfaldt værterne, på en for kort bold tilbage i banen.

Tredje halvleg var knap nok sparket igang, før Emil Nielsen var på spil i Amager-feltet. Her fremtvang den hurtige angriber et straffespark, som Jens Martin Gammelby sikkert omsatte til stillingen 3-1. Midt i halvlegen skiftede Carit størstedelen af holdet, hvor mange U19-talenter fik chancen for at vise sig frem. Her noterede den unge centrale midtbane spiller Casper Dani Winther sig for sin første scoring på seniorholdet, da talentet omsatte en friløber til 1-4 som blev kampens resultat!

FÅ KONGEBLÅ STRØM OG STØT LBK
BLUE ENERGY STØTTER MED 500,- FOR HVER KUNDE!

Fremad Amager 1 – 4 Lyngby Boldklub
18′ 1-0, Christian Greko Jakobsen
35′ 2-0, Kasper Enghardt
78′, 2-1, Fremad Amager
88′ 3-1, Jens Martin Gammelby
98′ 4-1, Casper Dani Winther

Kommende træningskampe:
– FC Helsingør, d. 26/1
– AaB, d. 27/1

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.