Lyngby laver lang aftale med Emil Kornvig

Den 20-årige midtbanespiller Emil Kornvig har sat sin signatur på en ny kontrakt med Lyngby Boldklub. Kornvigs nye aftale løber frem til sommeren 2024.

Tilløbet har været langt, men nu virker det sikkert og vist, at Kornvig er ved for alvor at bide sig fast på De Kongeblås førstehold i 3F Superligaen. Lyngby Boldklub har derfor i dag skrevet en lang kontrakt med midtbanetalentet, der har været hele turen igennem på Lyngby Boldklubs akademi. Med et halvt år tilbage af den gamle kontrakt er parterne blevet enige om en ny aftale frem til sommeren 2024, og det glæder talentchef Nicas Kjeldsen, at endnu et kongeblåt talent står klar til at spille en central rolle på Lyngbys førstehold:

“Kornvig er en rigtig spændende spiller, og vi så op til jul, at der ikke er langt til fast spilletid for ham. Derfor er vi også rigtig glade for, at vi er kunnet blive enige om en fremtid sammen også efter sommerferien,” siger Nicas Kjeldsen, der fortsætter:

”Vores strategi er, som alle ved, at få spillere igennem til førsteholdet. Vi vil gerne se vores egne spille en rolle i kampene, og vi synes, Kornvig har taget fornemt imod det ansvar og den tillid, som trænerne viste ham i slutningen af sidste år, hvor han gradvist fik flere kampe og flere minutter på banen. Kornvig har masser at lære endnu, men vi glæder os til at forløse potentialet her hos os i de kommende år,” fortæller Nicas Kjeldsen.

Hovedpersonen selv er glad for at fremtiden er på plads, og Emil glæder sig til endnu flere kampe i kongeblåt:

Jeg er rigtig glad for at være i Lyngby, og jeg har gennemgået en rigtig god udvikling, særligt de seneste par måneder. Lyngbys og min plan ser ud til at holde, og jeg er glad for at have fået chancen nu og bevidst, at jeg er en god spiller, og at jeg godt kan bidrage til holdet i Superligaen. Det giver blod på tanden i forhold til at betale tilbage og levere endnu bedre i træning og kamp, så jeg ser frem til at fortsætte min udvikling i Lyngby,” udtaler Emil Kornvig.

20-årige Emil Kornvig fik debut for Lyngby i Sydbank Pokalen i efteråret 2019 mod Fremad Amager og fik siden Superliga-debut kort efter ude mod Randers FC. I alt er det blevet til seks Superliga-kampe i kongeblåt – dertil kommer tre ungdomslandskampe for det danske U17-landshold.

Emil Kornvig præsenteres af HB Catering.

Se videoen af Emil Kornvigs kontraktforlængelse her:

Se kampen mod Malmö FF her

Karlsen: Vil være en del af Lyngby-ånden

Kom med bagom den store dag i Hvidovre