Kevin Tshiembe forlænger sin Lyngby-kontrakt

Den 23-årige forsvarsspiller, Kevin Tshiembe, forlænger sin kontrakt til sommeren 2023, og fortsætter dermed i den kongeblå trøje, som han har spillet i siden 2014, og hvor han fik sin debut i 2016.

Kevin Tshiembe har spillet i Lyngby i syv år, og det bliver til 2,5 år mere, hvor han skal være én af de mange spillere, med baggrund på Lyngbys eget akademi. Og det er ikke tilfældigt, fortæller talentchef, Nicas Kjeldsen:

”Kevin er et fysisk pragteksemplar og en spændende forsvarsspiller. Vi glæder os til fortsat at arbejde med ham, fordi der er ingen tvivl om, at han har et kæmpe potentiale, for hvis han selv giver den en skalle, kan vi sammen nå rigtigt langt”, fortæller han og fortsætter:

”Vi er en klub, der elsker at give vores egne spillere chancen på førsteholdet, og Kevin er et klasseeksempel på det. Kevin har i mange år spillet en rolle på førsteholdet, og han er en af dem, der kan vise og inspirere vores mange unge spillere, at vejen til førsteholdet er kort i vores klub”, fortæller Nicas Kjeldsen, talentchef i Lyngby Boldklub.

Hovedpersonen selv er også glad for, at kontrakten med hjerteklubben er blevet forlænget, og han kan ikke vente med at komme i gang med sæsonen igen:

”Jeg er meget glad, for det er et projekt, jeg vil være en del af. Mit hjerte er kongeblåt, for de gav mig chancen på førsteholdet og har troet på mig. Så har vi selvfølgelig nogle fantastiske fans, som jeg glæder mig at spille for igen, og jeg glæder mig til at vi kan fejre overlevelsen i Superligaen med dem til sommer”, fortæller Kevin Tshiembe efter kontraktforlængelsen.

På trods af sin unge alder har han allerede spillet 65 kampe for klubben, hvilket er sjetteflest i Lyngby Boldklub. Han kom til Lyngby som 17-årig.

Kevin Tshiembe præsenteres af Virum Installation

Se videoen med Tshiembe her: