5-2 sejr over HIK

Efter intern træningskamp sidste weekend samt en god trænings uge, var De Kongeblå igen klar til træningskamp lørdage eftermiddag hvor naboklubben HIK kom på besøg. Her ventede modstand fra topholdet i 2. Division, som blev besejret 5-2 i en velspillet træningskamp. Opgøret blev afviklet over 3x 40 minutter, hvor mange kongeblå-spillere kom i aktion denne lørdag.

Lyngby satte sig fra kampens start på opgøret og boldbesiddelsen, hvor det var De Kongeblå som havde samtlige chancer i kampens indledning. Halvvejs igennem første halvleg fik holdet hul på bylden, da Christian Greko scorede til både 1-0 og 2-0 efter 34′ og 36′ minutter. Kort efter kunne Rasmus Thellufsen øge føringen, inden HIK fik reduceret til 3-1. Kort før første pause, kom. unge Emil Kornvig på tavlen, da den høje midtbanespiller kom først på et indlæg og kunne dermed øge til 4-1.

BLIV KLAR TIL JUBILÆUMSÅRET
FIND DIT KONGEBLÅ-MERCHANDISE HER!

Anden halvleg startede ud i samme tempo, hvor Lyngby-holdet styrede kampen men HIK kom bedre med i opgøret som tiden skred fremad. Jens Martin Gammelby øgede til stillingen 5-1, da den skudstærke back stod fri på bagerste stolpe. Midt i anden halvleg skiftede begge mandskaber det meste af startopstillingen, hvor efter tempoet faldt en smule da de nye spillere skulle spilles igang. Henimod slutningen af anden halvleg satte Lyngby-holdet sig igen på kampen og kunne af flere omgange have udbygget føringen.

Ud til den sidste halvleg kom Lyngby-holdet bedst med offensivt spil, til trods for det var gæsterne som fim scoret kampens sidste mål til 5-2 på et flot langskud uden chance for Thomas Mikkelsen i Lyngby-målet. Dermed endte kampen 5-2 til De Kongeblå, som allerede på fredag igen skal i aktion når Fremad Amager venter i endnu en træningskamp.

FÅ KONGEBLÅ STRØM OG STØT LBK
BLUE ENERGY STØTTER MED 500,- FOR HVER KUNDE!

Lyngby Boldklub 5-2 HIK
1-0, Christian Greko Jakobsen
2-0, Christian Greko Jakobsen
3-0, Rasmus Thellufsen
4-1, Emil Kornvig
5-1, Jens Martin Gammelby

Kommende træningskampe:
– Fremad Amager, d. 22/1
– FC Helsingør, d. 26/1
– AaB, d. 27/1

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.