Lauge Sandgrav: Lyngbys yngste debutant nogensinde

2020 var på mange måder et specielt år, men der skal mere end en pandemi til at ødelægge Lyngby Boldklubs fokus på talenter og de mange kongeblå debuter, der har været. I denne artikelserie sætter vi fokus på ét af de mange kongeblå stortalenter, der har fået debut i 2020; nemlig klubbens yngste debutant nogensinde, Lauge Sandgrav.

Lauge Sandgrav, der til hverdag bor hjemme i Virum og går på Virum Gymnasium, blev med sine kun 16 år og 3 måneder den yngste Lyngby-debutant nogensinde i december, hvor han kom ind mod SønderjyskE og gjorde en flot figur med 50 minutters spilletid. Han håber de 50 minutter kan blive til flere i foråret:

”Jeg håber, at vi kan fortsætte vores gode U19-stime i 2021, for vi har et rigtigt godt hold. Personligt får jeg forhåbentligt flere minutter på førsteholdet, for det er det jeg arbejder hårdt for hver dag,” fortæller den unge midtbanemand og fortsætter:

”2020 har for mig været et meget spændende år. Da landet blev lukket ned i marts, spillede jeg på et rigtig godt U17-hold, som lå på en delt førsteplads i U17-ligaen. Og her i efteråret har jeg fået lov til at spille på et rigtigt dygtigt U19-hold, hvor det hele kulminerede i december med min seniordebut mod SønderjyskE,” afslutter Lauge Sandgrav.

Lauge Sandgrav slog den tidligere rekordholder, Jens Odgaard, med næsten fire måneder, da Odgaard med sine 16 år, 6 måneder og 27 dage scorede mod AaB i selvsamme turnering tilbage i 2015.

Se hele videoen, der sætter fokus på Lauges debut mod SønderjyskE her: