Dagens debutant: Thor Høholt

2020 var på mange måder et specielt år, men der skal mere end en pandemi til at ødelægge Lyngby Boldklubs fokus på talenter og de mange kongeblå debuter, der har været. I denne artikelserie sætter vi fokus på ét af de mange kongeblå stortalenter, der har fået debut i 2020; nemlig Thor Høholt

Den 8. juli var en helt speciel dag for Thor Høholt. Der kunne U19-spilleren nemlig løbe ind på Lyngby Stadion for første gang i Superligaen i 1-1-kampen mod SønderjyskE. Og debuten har givet ham blod på tanden:

”Jeg er stolt over at have fået debut i Superligaen, og det har helt klart givet mig blod på tanden til mere. Nu kæmper jeg hårdt hver dag for, at jeg kan få endnu flere minutter i den kongeblå trøje,” fortæller Thor Høholt til Lyngby Boldklub.

Anfører på et succesfuldt U19-hold
Efter sommerferien blev han andenårs-U19-spiller, og det betød også at den teknisk stærke forsvarsspiller blev udnævnt til holdets anfører. Han har store planer for 2021:

”Jeg håber, at jeg i 2021 kan komme op og snuse med på førsteholdet, og træne endnu mere med. Og så håber jeg selvfølgelig, at vi kan fortsætte vores fede ubesejrede stime på U19-holdet, for vi har virkeligt et godt hold”, fortæller Thor Høholt.

Høholt har været anfører for U19-holdet, der de seneste ni kampe er ubesejrede, og har berigede U19-Ligaen med flot offensiv fodbold og Lyngby-DNA.

Se og hør Thor Høholt opsummere sit 2020, og give et bud på hvordan 2021 kommer til at se ud for den unge forsvarsspiller: