Lyngby Boldklub og André Riel ophæver kontrakten

Lyngby Boldklub og André Riel er blevet enige om at ophæve den 31-årige angribers aftale med De Kongeblå, og dermed har André Riel spillet sin sidste kamp for Lyngby Boldklub.

André Riel kom til Lyngby på en fri transfer fra AGF i sommeren 2019, og han har i alt spillet 27 kampe og scoret 3 mål – heriblandt det mål, som i 2019 blev kåret til årets mål. 2020 har dog budt på for lidt spilletid, og kontrakten, der stod til udløb til sommer, er derfor blevet ophævet seks måneder før tid.

”André kom til Lyngby i sommeren 2019, og bidrog til, at vi klarede skærene i sommer i Superligaen. Siden er det ikke blevet til så meget spilletid, og vi er derfor i fællesskab blevet enige om, at det er det bedste for begge parter, at kontrakten ophæves, så André kan komme videre i sin karriere. Vi ønsker ham det bedste og held og lykke med fremtiden,” fortæller Andreas Byder, adm. direktør i Lyngby Boldklub.

André Riel udtaler:

”Jeg har haft en god tid i Lyngby Boldklub og har været glad for både mine holdkammerater og de folk, der er i klubben til hverdag. Jeg mener, det er på tide at skulle noget andet, og det glæder jeg mig meget til. Og det passer godt nu med hensyn til min situation i Lyngby. Jeg ønsker Lyngby Boldklub alt det bedste fremover og jeg tror selvfølgelig fuldt og fast på, at mine nu tidligere holdkammerater klarer skærene i Superligaen,” fortæller André Riel.

André Riel er dermed ude af sin kontrakt seks måneder før tid – og kan dermed frit skrive kontrakt med andre klubber.