Hundekoldt og højt humør

Solen skinnede fra en skyfri himmel, men der var alligevel efter cheftræner Carit Falchs udtryk “hundekoldt”, da truppen mandag mødte ind til årets første træning på anlægget hos samarbejdsklubben Lundtofte Boldklub.
“Spillerne mødte ind med godt humør, og vi afviklede en træning med højt tempo og kvalitet. Vi gik lidt hårdt til dem, så de var trætte til sidst, men de er kommet tilbage i rigtig fin fysisk form efter den relativt korte juleferie,” siger Carit Falch, der også glædede sig over, at flere unge spillere er med i test-loopet og derfor kunne træne fuldt med.
“Det er bare en fornøjelse, for alt er velplanlagt, og der er helt styr på detaljerne, så de unge kan være med og bidrage positivt til at skabe konkurrence på alle positioner.”

Den korte juleferie er nu afløst af en kort opstart på fire uger, og januar skal derfor bruges rigtigt.
“Vi skal optimere på den måde, vi vil spille Lyngby-fodbold på, og vi skal bygge videre på de gode ting, vi så i vores præstationer i de sidste kampe før nytår. Træningskampene giver os mulighed for at sætte mange i spil og prøve nogle ting af, uden at det koster os point i Superligaen,” siger Carit Falch, der slutteligt fortæller, at der gennem hele opstarten bliver opsamlet data på spillerne:
“Vi stiller store fysiske krav til spillerne, og vi vil monitorere og analysere på præstationerne, så vi hele tiden får optimeret deres fysiske tilstand, så vi står skarpest muligt den 3. februar.”

Superligaen starter som bekendt med en udebanekamp mod OB den 3. februar kl. 18.00 i Odense.

Kommende træningskampe:

09.01.2020 kl. 12.30 Intern træningskamp
16.01.2020 kl. 12.00 mod HIK
22.01.2020 kl. 13.00 mod Fremad Amager
26.01.2020 kl. 13.00 mod Helsingør FC

Alle kampe skal desværre afvikles uden tilskuere på grund af corona.