Westergaards udlejning til Hvidovre forlænget

22-årige Magnus Westergaard har i efterårssæsonen været lejet ud til 1. Divisionsmandskabet fra Hvidovre IF, hvor midtbanespilleren har spillet en stor rolle og udviklet sig så godt, at lejeaftalen er blevet forlænget frem til sommeren 2021.

Med et stærkt ønske om, at Magnus Westergaard skulle få mere spilletid og førsteholdsfodbold i benene, indgik Lyngby Boldklub og Hvidovre IF en lejeaftale for efterårssæsonen. Ønsket er blevet opfyldt. Det er blevet til mange minutter og flere flotte, vigtige mål.

Talentchef Nicas Kjeldsen, der også er en del af den sportslige ledelse, fortæller:
”Magnus er i gang med et fint forløb hos Hvidovre, hvor han trives og udvikler sig rigtigt godt, ligesom han har en stor andel i, at Hvidovre har bevæget sig markant væk fra nedrykningspladserne i 1. Division. Vi er derfor blevet enige om, at det er en god investering for Lyngby Boldklub, at Magnus fortsætter sin udvikling hos Hvidovre IF resten af sæsonen, og til sommer kommer hjem og kan træde ind på Lyngbys førstehold igen – stærkere og med mere erfaring.”

Hvidovre IF fik sæsonens første sejr i Magnus Westergaards debut kamp, og han er glad for, at han kan gøre sæsonen færdig i Hvidovre og få endnu flere minutter i benene under Per Frandsens ledelse.
”Jeg er rigtig glad for at være i Hvidovre, hvor jeg har fået masser af spilletid og tillid fra både trænere og medspillere, og jeg håber, at vi sammen kan sikre os en plads i top-6,” siger Magnus Westergaard, der fortæller, at der lige nu kun er to point op til Fremad Amager på femtepladspladsen efter 16 runder.
”Jeg er blevet fast mand i Hvidovre, og det giver selvtillid og troen på egne evner, men det giver også en stor glæde, når man spiller kamp. Den ægte glæde får jeg, når jeg spiller kontinuerligt,” understreger han og slutter smilende:
”Lyngby Boldklub får en bedre fodboldspiller hjem, og en person, der har udviklet sig både mentalt og spillemæssigt, så det er en forbedret version af den gamle Magnus Westergaard.”

Hvidovre IF starter forårssæsonen ud med en tur til Silkeborg den 14. februar. (Rundens spilletidspunkter er ikke endeligt fastlagt)