Pointdeling til trods for kongeblåt-overtag

Modstander: Vejle Boldklub
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 14:00 søndag d. 20. december

Årets sidste kamp i et hektisk 2020 år blev afviklet søndag eftermiddag på Lyngby Stadion, hvor Vejle Boldklub kom på besøg til kampstart kl. 14:00. Før opgøret fik klub-legende Lasse Fosgaard overrakt blomster, for sine 250 kampe i den kongeblå-trøje af profilpartner Homemate.dk. Opgøret om vigtige point i bunden af 3F-Superligaen blev en kamp, med overtag til De Kongeblå som desværre måtte nøjes med det ene point.

Superligaens mest bæredygtige trøje
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

De Kongeblå i kontrol gennem chance fattig halvleg
Lyngby Boldklub startede første halvleg ud med at sætte sig på boldbesiddelsen og opgøret, hvor De Kongeblå kom bedst ud til kampen dog uden at skabe konkrete chancer i indledningen. Første mulighed i kampen kom efter otte minutter, hvor Hamalainen slog et farligt hjørnespark der efter lidt klumpspil i feltet blev clearet af VB-defensiven. Lyngby-holdet sad på chancerne hvor Gammelby efter et godt opspil måtte se sig forsøg reddet efter at være alene igennem. Vejle havde generelt ingen chancer i første halvdel af halvlegen, og efter 25′ minutter forsøgte Torp sig fra distancen men måtte se sit forsøg blokeret og fremtvang et hjørnespark. Henimod halvlegens ende kom VB bedre med i kampen, og var tæt på at komme i front efter en defensiv-fejl som målmand-Mikkelsen sit reddet i sidste øjeblik. Dermed måtte de to mandskaber gå til pause, uden scoringer.

Pointdeling til trods for flere Lyngby-chancer
Anden halvleg startede med mange dueller og frispark, hvor VB satte sig på spillet i anden halvlegs indledning. De Kongeblå kom bedre med som halvlegen skred frem, dog uden nogen større chancer til nogen af de to mandskaber indetil det 64′ minut. Her kom Kevin Tshiembe først på en dødbold og kunne finde en fri Frederik Winther foran mål – hvor den unge midtstopper desværre ramte VB-målmanden. Herefter sad Lyngby-holdet på spillet og en brand varm Warming udfordrede konstant i venstresiden og frem tvang flere hjørnespark som desværre ikke blev omsat til scoringer. Med tolv minutter igen var Emil Nielsen tæt på med et farligt hovedstød, få centimeter fra rammen. Lyngby-holdet pressede på imod kampens afslutning, men måtte nøjes med et enkelt point til trods for spilovertaget.

Bliv efterårsklar i Lyngby Shoppen
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Lyngby Boldklub 0-0 Vejle Boldklub

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Brian Hamalainen, Kasper ENghardt, Kevin Tshiembe, Lasse Fosgaard – Mathias Hebo, Marcel Rømer, Emil Kornvig – Emil Nielsen, Victor Torp, Jens Martin Gammelby

Bænken:
Frederik Schram, Frederik Winther, Rasmus Thellufsen, Nicolai Geertsen, Christian Greko Jakobsen, Magnus Warming & Lauge Sandgrav

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): fodboldbilleder.dk

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske