Lyngby Boldklub vinder Danmarks Bedste Stadionpølse

Da SønderjyskE i går tog imod Lyngby Boldklub i ottendedelsfinalen af Pokalturneringen var der mere end bare videre avancement på spil. DR havde nemlig inviteret hele Danmark på test af Danmarks Bedste Stadionpølse direkte i pausen af opgøret. Det var en lige duel, men De Kongeblå trak sig (selvfølgelig) sejrrigt ud, og kan dermed kalde Lyngby-pølsen for Danmarks Bedste.

Selvom Lyngby Boldklub ligger i den tunge ende af Superligaen, er der noget Lyngbygenserne er bedst til: Nemlig at lave pølser. Det kårede DR og Tobias Hansen onsdag i pausen af pokalkampen mellem SønderjyskE og Lyngby.

Og hemmeligheden bag Lyngby-pølsen er simpel. Det er nemlig blandingen mellem kalv og svin og så 10 minutter på en gløhed kulgrill. Og så selvfølgelig en masse kærlighed, fortæller John Danø-Skjødt, også kendt som Lyngby legendariske Pølse-John, der kun har misset én Lyngby-hjemmekamp de seneste 30 år.

SPOL FREM TIL 1:13:00 FOR AT SE KLIPPET

DR’s pølsedommer Tobias Hansen var enig med Pølse-John:

”Lyngby-pølsen tager sejren, fordi der er bare noget mere smag i, for en kombination mellem svin og kalv går man aldrig af vejen fra – og så også det der med størrelsen”, siger han i liveudsendelsen, da slaget skal afgøres, og referer til Lyngby-pølsens 150 gram blanding af svin- og kalvekød.

De legendariske Lyngby-pølser er produceret af Öxneholm og kan også købes online som den perfekte julegave til mandemanden, der har alt.

KØB ET KLIPPEKORT TIL DEN LEGENDARISKE LYNGBY-PØLSE HER