Optakt & trup: De Kongeblå jagter avancement i Sydbank Pokalen

Spillested: Sydbank Park
Kampstart: Kl. 16:30 – D. 16/12, 2020
TV: DR1

Onsdag eftermiddag skal De Kongeblå ud og jagte avancement i Sydbank Pokalen, når turen onsdag eftermiddag går til Haderslev, hvor de forsvarende mestre fra SønderjyskE venter. Her skal Lyngby-mandskabet fortsætte de gode takter fra seneste pokalkamp, hvor det blev til en solid 0-9 sejr ude over Slagelse. Kampen sparkes allerede igang kl. 16:30 og vises på DR1, hvor vi håber, mange kongeblå-fans vil støtte holdet hjemmefra.

Med i truppen for første gang er unge Lauge Sandgrav, som kan blive det næste unge Lyngby-talent, der får de første minutter på Superliga-holdet i denne sæson. Dertil vil Lyngby-holdet debutere i den nye røde udebanetrøje denne eftermiddag, som vil blive taget i brug for første gang i 20/21 sæsonen!

LYNGBY BOLDKLUB FYLDER 100 ÅR
FIND DIN JUBILÆUMSTRØJE HER!

Truppen til kampen:
33 Jakob Vadstrup
34 Lauge Sandgrav

Rundens modstander: SønderjyskE
De forsvarende pokalmestre fra Haderslev venter onsdag aften i pokalturneringen, når Christian Greko Jakobsen vender tilbage til sin gamle hjemmebane for første gang siden skiftet til De Kongeblå denne sommer. Her venter et velspillende SønderjyskE-mandskab, som har fået en god start på 20/21 sæsonen, hvor holdet aktuelt indtager en fjerdeplads og slog i seneste runde af Sydbank Pokalen Skive med 0-1. Holdet har i Alexander Bah fået en ny profil, hvor den unge højrekant i efteråret har fået debut på landsholdet, samt kvitteret med en scoring for Kasper Hjulsmands tropper.

Bonusinfo:
I optakten til kampen mod AaB var cheftræner Carit Falch meget opmærksom på at have hjertet ude på trøjen og villigheden til at løbe den ekstra meter. Og det må man sige drengene havde, for de var det hold, der med afstand havde flest højintense løb med hele 794. Sammenlignet med Superliga-mandskabernes gennemsnit på 669 har fokusset på dén ekstra meter om noget virket, og det skal fortsættes.

Se statistikken for hele Superligaen nedenfor:

BLIV KLAR TIL VINTEREN
FIND DIT KONGEBLÅ-MERCHANDISE HER!

Information & Adgangsforhold
–  Kampen spilles begrænsede antal tilskuere
– Ingen billetter er tildelt Lyngby-fans grundet restriktioner

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.