3-2-nederlag på Aalborg Portland Park

Modstander: AaB
Spillested: Aalborg Portland Park
Tid & dato: Kl. 14:00 søndag d. 13. december

Søndag eftermiddag skulle De Kongeblå til Nordjylland for at jagte tre point i 3F-Superligaen. Sæsonen første kamp var også mod AaB, og kampen endte målløst efter en pragtpræstation af Thomas Mirakelsen, men søndag aften skulle der ikke gå mere end to minutter, før kampens første mål kom til de bolsjestribede fra Aalborg. Det blev en meget lige og målrig kamp, men symptomatisk for sæsonen ender Lyngby med 0 point efter en fighterindsats, selv om vikingerne i store dele af kampen var det bedste hold på banen.

Superligaens mest bæredygtige trøje
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

Endnu en dårlig halvlegsstart og endnu en god første halvleg

Opgøret startede som lyn og torden, og selvom Lyngby i de første minutter jagtede højt på banen skulle en kæk dødbold fra AaB give hjemmeholdet den perfekte start efter 2 minutters spil. En indstuderet hjørnesparkskombination endte med, at Pedro Ferreira kunne spille Kasper Kusk fri, som lagde en stor chance over i det lange hjørne. 1-0 til værterne.

Lyngby lod sig ikke slå ud, men kæmpede videre. En velspillende Emil Kornvig tog efter 15 minutter et godt dybdeløb ind i feltet, hvor han blev fældet, men dommeren og VAR-vognen forblev tavse. Efter 20 minutter vender Victor Torp ekstremt frækt af på en AaB’er, og sendte den dybt til Jens Martin Gammelby, der var lidt heldig med afslutningen, som 100-kampsjubilaren Kristoffer Pallesen ramte ind i eget net. Lyngby holdt godt momentum lige efter, hvor selvsamme Torp både fik frisparket og slog det ind tæt ved Rinnes mål, men den chance løb ud i sandet.

Især genpresset var rigtigt godt i de første 45 minutter og betød, at AaB-forsvarerne havde svært ved at komme langt op på Lyngbys banehalvdel. Det udnyttede Lyngby efter 35 minutter, hvor bolden blev erobret langt oppe på banen, og højrebacken Lasse Fosgaard lagde den ind til Magnus Warming, der var blevet fri efter et frækt forfinteløb, men han skød kort forbi forreste stolpe.

På trods af endnu en god kongeblå halvleg efterlod det gode genpres plads i Lyngbys bagrum, og en meget nem dybdebold gav Kasper Kusk muligheden til sit favorable venstreben, som han lidt inde i feltet satte fladt over i det lange hjørne.

Men det skulle ikke forpurre Lyngbys gode halvleg. For Jens Martin Gammelby tog et par minutter sagen i egen hånd, og han udnyttede en sløv AaB-clearing efter en Warming-tur ned over venstrefløjen. Gammelby sætter to AaB’ere og lægger den via overliggeren over i det lange hjørne helt oppe i krydset til 2-2.

Meget lige kamp ender med med AaB-sejr

Allerede fra halvlegens start lavede AaB om i opstillingen for målmanden Jacob Rinne, der var blevet overlistet to gange, blev erstattet af reservekeeper Andreas Hansen. 2. halvleg startede i et markant lavere tempo end første, hvor AaB også begyndte at få mere og mere spil. Allerede inden det 55. minut havde Frederik Winther og målscorer Jens Martin Gammelby fået gult kort.

En meget velspillende Emil Kornvig fandt efter 58 minutter en lige så velspillende Victor Torp, der satte en 3 mod 2-situation op, som dog endte med et halvsløset skud, der gik til hjørnespark. Umiddelbart efter var der fare på færde i modsatte felt, men dommeren dømte et korrekt ikke straffe, men gav derimod et film-kort til Lukas Klitten, der lige efter blev skiftet ud. Apropos udskiftning kom U19-Ligaens topscorer Lucas Ørneborg ind i 70. minut i stedet for Magnus Warming, der kæmpede bravt og gjorde en god figur.

Symptomatisk for denne sæson kom 3-2-målet selvfølgelig også, for selvom anden halvleg var chancefattig med god fight fra Lyngby, scorede Ivar Fossum fra 25 meter. Lige efter AaB’s tredje føringsmål i kampen kom både Kasper Enghardt og Willads Delvin ind i stedet for henholdsvis Emil Kornvig og Rasmus Thellufsen, der begge havde leveret stor energi på midtbanen.

Efter AaB’s føringsmål begyndte Lyngby at rykke på sig, og en fræk Delvin-detalje med hælen gav et Lyngby-hjørnespark, som derfra blev flot slået ind og endte med endnu et kongeblåt hjørnespark efter en hammer af Tornado-Torp. Lige efter spillede cheftræner Carit Falch sine sidste kort med indskiftningerne af Emil Nielsen og Christian Greko i stedet for forsvarsduoen Frederik Winther og Lasse Fosgaard. Det ændrede ikke kampens resultat, og derfor taber Lyngby Boldklub med 3-2 til AaB.

Bliv efterårsklar i Lyngby Shoppen
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

AaB 3-2 Lyngby Boldklub

Målscorer:
1-0, Kasper Kusk 2′ // AaB
1-1, Kristoffer Pallesen selvmål 20′ // LBK
2-1, Kasper Kusk 39′ // AaB
2-2, Jens Martin Gammelby 41′ // LBK
3-2, Ivar Fossum 77′ // AaB

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Brian Hamalainen, Frederik Winther, Kevin Tshiembe, Lasse Fosgaard – Emil Kornvig, Rasmus Thellufsen,  Mathias Hebo– Magnus Warming, Victor Torp, Jens Martin Gammelby

Bænken:
Frederik Schram, Emil Nielsen (Ind 85′ -> Frederik Winther), Kasper Enghardt (Ind 78′ –> Emil Kornvig), Willads Delvin (Ind 78′ -> Rasmus Thellufsen), Christian Greko (Ind 85′ -> Lasse Fosgaard), Jakob Vadstrup & Lucas Ørneborg (Ind 70′ –> Magnus Warming)

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): fodboldbilleder.dk