Optakt & trup: ”Vi skal have modet til at angribe kampene”

Modstander: AaB
Spillested: Aalborg Portland Park
Kampstart: Kl. 14:00 – D. 13/12, 2020
TV: Eurosport 2

”Vi skal have modet til at angribe kampene”

Med Carit Falch som cheftræner er der kommet nye tanker og ideer ind i trænerteamet, og de har sammen med spillerne de seneste uger forsøgt at implementere det på træningsbanen, og nu skal det i højere grad kunne ses i kampen søndag mod AaB.

Lyngby Boldklubs vikarierende cheftræner har historisk set altid set på klubben som værende garant for positiv, offensiv fodbold og talentudvikling, og selv om nogen mener, det er en fodboldromantisk tilgang, så er det måden, hvorfra resultaterne skal skabes.
”Vi er i en situation nu, hvor vi skal holde fast i og tro på vores historie og DNA, også når det er svært. Der er en risiko i det, men jeg mener ikke, der er andre veje,” siger Carit Falch, der fortsætter:
”Vi skal aldrig tvivle. Når vi falder, så skal vi rejse os igen sammen og dygtiggøre os i det, vi tror på. Vi skal være modige og dygtige på bolden og i presset, og så skal vi have hjertet udenpå trøjen.”

Carit Falch vil ikke lægge skjul på, at han stiller store krav til holdets arbejdsindsats, men vigtigst af alt er det, at det er med Lyngby-DNA, kampene bliver spillet.
”Det kræver knaldhamrende hårdt arbejde at angribe kampene, så der skal bringes mange løb og stor energi i vores præstation, men det er det Lyngby-DNA, vi skal have frem,” siger Carit Falch, der til søndagens kamp har udtaget flere unge spillere fra Lyngby Boldklubs akademi.
”Vi er en klub med en klar strategi og et mål om at udvikle vores egne spillere og bruge dem på førsteholdet, fordi vi tror på dem, som en styrkelse af holdet og miljøet på den korte og den lange bane.”

Søndag venter så AaB, der pt. indtager 3F Superligaens 8. plads, og på det nordjyske græs vil Carit Falch bedømme præstation efter, hvorvidt holdet i jagten på overlevelse er lykkedes med at udstråle Lyngby-DNA’en.
”Vi skal altid bedømmes på, om vi spiller modigt, offensivt, arbejder stenhårdt i 90+ minutter og angriber kampen med det kongeblå hjerte udenpå trøjen. Det er måden, vi skal jagte resultaterne på,” slutter han.

Lyngbys trup til kampen mod AaB:
28 Frederik Schram
34 Jacob Vadstrup
35 Lucas Ørneborg

FÅ KONGEBLÅ STRØM OG STØT LBK
BLUE ENERGY STØTTER MED 500,- FOR HVER KUNDE!

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.