Nederlag imod Randers FC

Modstander: Randers FC
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 18:00 søndag d. 6. december

Søndag aften skulle De Kongeblå jagte vigtige point i 3F-Superligaen, da Randers FC kom på besøg til kickoff kl. 18:00 på Lyngby Stadion. Her kom Lyngby-holdet godt ud til kampen, og havde til trods for slutresultatet overtaget i store dele af opgøret – hvor Randers var effektive foran mål.

Superligaens mest bæredygtige trøje
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

Målløs halvleg da Lyngby dominerede
Opgøret startede med Lyngby-holdet på bolden, hvor De Kongeblå satte sig på spillet allerede fra kampens start. Her stillede Kronjyderne sig ned defensivt og overlod bolden til Lyngby, som ihærdigt forsøgte at spille sig igennem i kampens indledning, hvor Kasper Enghardt blev nedlagt af Randers-angriberen Kamara, der blev noteret for det første gulekort i kampen. Kreatøren Torp var i spilhumør denne eftermiddag, hvor topscoreren noterede sig for kampens første afslutning efter 10′ minutter, da De Kongeblås nummer 29 forsøgte sig fra kanten af feltet. Kampbilledet i indledningen var med Lyngby på bolden og Randers der stillede sig tilbage og spillede på kontra-angreb samt lange bolde som Geertsen havde godt styr på uden problemer.

Warming stemplede for alvor ind i opgøret efter 20′ minutter, hvor den hurtige kant fik udfordret Randers-defensiven flere gange samt fik sat flere gode Lyngby-chancer op med sin fart og teknik. Kampbilledet fra indledningen fortsatte igennem hele første halvleg, hvor Lyngby-holdet sad på hele 61% af boldbesiddelsen af første halvleg, hvor kampens største mulighed tilfaldt Christian ‘Greko’ Jakobsen, der med sit hovedstød efter 39′ var tæt på at kunne bringe Lyngby i front.
Dermed endte første halvleg uden scoringer, hvor Torp og Greko var tættest på for De Kongeblå.

Randers tog sejren med hjem, efter effektiv halvleg med Lyngby-overtag
Anden halvleg var knap nok sparket igang, før første scoring i opgøret blev sat ind 46′ minutter, hvor Randers Kamara kunne scorer til stillingen 0-1. Herefter fortsatte kampbilledet fra første halvleg, hvor Lyngby-holdet satte sig på spillet og forsøgte at spille sig frem til en udligning. Christian ‘Greko’ Jakobsen fik endnu en god mulighed på hovedstød, men måtte ligesom i første halvleg se sit forsøg gå kort forbi mål til stor ærgrelse for tilskuerne på Lyngby Stadion. En time inde i opgøret fik Torp kuglen på venstrekanten, og fik lavet en stor tunnel på sin direkte modstander Kallesøe der efterfølgende nedlagte Torp på kanten af feltet.

Frisparket tog kreatøren sig selv af, men måtte se sit forsøg reddet af Carlgren i Randers FC-målet. Geertsen havde en stor mulighed for at bringe balance, da stopperen fra tæt hold var tæt på at kunne heade kuglen i mål til 1-1. Her efter fik Lyngby-holdet ikke skabt flere farlige chancer i opgøret, til trods for spil-overtaget og boldbesiddelsen.  Med tretten minutter igen fik Randers tilkendt et straffespark, som Andre Rømer omsatte til en 0-2 føring til trods for Lyngby-overtaget. Henimod kampens afslutning kom den unge U19-topscorer Lucas Ørneborg på banen, hvor den unge angriber kom ind med god energi og fart på venstrekanten. Kampen blev lukket med få minutter igen da Randers FC kom på 0-3, scoringen sat ind af Bassala Sambou til kampens slutresultat.

Bliv efterårsklar i Lyngby Shoppen
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Lyngby Boldklub 0-3 Randers FC

Målscorer:
0-1, Alhaji Kamara 46′ // RFC
0-2, Andre Rømer 77′ // RFC
0-3, Bassala Sambou 87′ // RFC

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Brian Hamalainen, Frederik Winther, Nicolai Geertsen, Lasse Fosgaard – Marcel Rømer, Kasper Enghardt, Victor Torp – Magnus Warming, Christian “Greko” Jakobsen, Jens Martin Gammelby

Bænken:
Frederik Schram, Emil Nielsen (Ind 65′ –> Christian ‘Greko’ Jakobsen), Mathias Heb0 (Ind 70′ –> Marcel Rømer), Casper “Dani” Winther, Emil Kornvig, Jacob Vadstrup & Lucas Ørneborg (Ind 79′ –> Magnus Warming)

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): fodboldbilleder.dk