Husker du? Fodboldklub under corona: 1 ton legendariske pølse

Corona har siden sit indtog i starten af 2020 taget hårdt på mange virksomheder i det ganske land – og Lyngby Boldklub er ingen undtagelse. Men hvordan er det fortsat at drive en fodboldklub under en pandemi, og hvad gør vi i Lyngby for fortsat at lykkes med vores mål? Det vil denne artikelserie berette om nogle af de historier, som vi er stolte af.

Da Lyngbys førstehold og Superligaen fik lov til at fortsætte stod repremieren på en hjemmekamp mod rivalerne fra FCK. Dog var det ikke – på trods af tre måneders fodboldpause – spillet på banen eller Warmings debutscoring, som kampen vil blive husket for, men Lyngby-fansenes utrolig støtte udenfor Lyngby Stadion.

Der blev nemlig solgt over et ton af de legendariske Lyngby-pølser, som kun blev muliggjort af de fantastiske fans, der købte over 400 forskellige pølsepakker. Dermed tog de oplevelsen af Lyngby Stadion hjem i stuerne, når nu corona ikke ville tillade, at de støttede holdet på stadion:

DEN LEGENDARISKE LYNGBY-PØLSE KAN KØBES HER

”Det var fuldstændigt overvældende og fantastisk at opleve, for det var et tidspunkt, hvor vi af selvsagte grunde var i knæ. Det er grunden til, at jeg elsker Lyngby Boldklub og vores fantastiske fans, for lige meget hvor hårdt det ser ud, finder de altid en løsning for at være Sammen for Lyngby”, siger adm. direktør, Andreas Byder med et stort smil.

Tiltaget blev søsat så Lyngby-fansene kunne komme i kongeblå kampstemning inden de tilskuerfrie kampe, og det endte med at Lyngby måtte melde alt udsolgt. Dette havde aldrig været muligt uden de fantastiske Lyngby-fans.