Så fik superfan Malthe sine elektriske kørestolshjul

Lyngby Boldklubs superfan Malthe har oplevet et sandt julemirakel. De fantastiske Lyngby-fans har nemlig indsamlet 35.000,- til at montere de elektroniske hjul på Malthes kørestol, så han selv kan transportere sig rundt. Dermed er han også blevet udskrevet fra børnehospice.

13-årige Malthe blev i midten af oktober opereret i rygsøjlen, og han har derfor boet på børnehospice i de seneste 6 uger. Han er lige blevet udskrevet, men her stopper julemiraklerne ikke. Lyngby-fansene har nemlig indsamlet over halvdelen af de 62.500,-, som de elektriske hjul koster, og det har hjulpet ham meget i denne kolde, men hyggelige juletid.

Og juletiden er nemlig blevet meget mere hyggelig for hele familien Sørensen – for de har fået deres søn og bror hjem. Det er den bedste julegave Malthes familie kunne drømme om:

”Jeg er ovenud lykkelig. Både for den enorme støtte, som Lyngby har gjort for Malthe, men også for alle de mange søde beskeder, som virkeligt har varmet i en svær tid. Indsamlingen var sat til 15. januar, så at vi allerede kan have ham hjemme, er den allerbedste julegave, vi kunne drømme om,” fortæller Camilla Sørensen, Malthes enlige mor.

Elektriske hjul har givet et kæmpe skub
Malthes nye elektriske hjul er lige blevet bestilt. De har givet ham et kæmpe skub i den rigtige retning – for selvom Camilla via Facebook selv forsøgte at indsamle pengene, kunne hun ikke gøre det uden Lyngby-fansene:

”En mørk tid er blevet meget lysere for Malthe, og jeg har været fuldstændigt rørt over den opbakning, som klubben og fansene har givet. Malthe er efter et langt forløb blevet udskrevet fra børnehospice, og der er ikke noget, vi hellere vil end at hygge os sammen i denne juletid,” fortæller Camilla Sørensen.

Også Lyngby Boldklubs spillertrup har doneret et betydeligt beløb fra deres bødekasse, efter Mathias Hebo tog ordet til en morgensamling og talte Malthes sag. #SammenforMalthe

Superfan Malthe og Supermaskot Haakon: