Lyngby Boldklubs netværk indsamler 60.000,- til Julehjælpen på én time

Lyngbys adm. direktør, Andreas Byder, havde sagt ja til at hjælpe Dansk Folkehjælp og Ekstra Bladets årlige indsamling til Julehjælp 2020. Indsamlingen hjælper de tusindvis af børn i Danmark, der ikke har råd til at holde en rigtig jul med julemad og julegaver, som alle andre børn elsker. Der blev i alt indsamlet 13,4 mio. kroner på én time.

Endnu engang har Lyngby Boldklubs fantastiske netværk vist, at de ikke kun er Sammen for Lyngby, men Sammen for julen. På kun én time har Andreas Byder via Det Kongeblå Netværk samlet hele 60.000,- ind til Julehjælp 2020, og han er stolt af den opbakning han har oplevet i netværket:

”Den støtte, jeg har kunne mærke på den time, har været helt fantastisk. Det Kongeblå netværk kan virkelig sætte sig i de mange tusinde menneskers sko og hjælpe dem, som ikke er privilegerede nok til at kunne holde jul selv – og det kendetegner i særdeleshed netværket”, fortæller Andreas Byder.

En timeløn på 60.000,- er aldeles ikke hverdagskost for Andreas Byder, der også selv er overrasket over hvor meget han kunne bidrage med – især i en svær tid:

”Især i år har rigtigt mange været påvirket af corona, og det mindste jeg kan gøre er da, at bruge en time af min tid på at hjælpe til. Jeg er mere en klar til at hjælpe til igen næste år”, afslutter direktøren.

Der skal lyde et ydmygt tak til alle i Det Kongeblå netværk og specielt de mange, der har spyttet penge i Julehjælpskassen.

Hvis du selv vil hjælpe til en hvid jul, kan du sende dit bidrag til Julehjælpen på MobilePay til 488488 – hver en krone tæller

#SammenforLyngby