Sammen For Lyngby – en del af bevægelsen: Statistik-Allan

68-årige Allan Sørensen er kommet på Lyngby Stadion, siden han i 1959 startede i klubben som 7-årig. Han har altid elsket Lyngby Boldklub og fodbold, og derudover været interesseret i at lave statistik, og de tre interesser blev kombineret til perfektion, da han fik muligheden for at stå for spillerstatistik på Lyngbys førstehold.

Allan var før sin pension lærer på Rungsted Skole, hvor han underviste i blandt andet matematik og idræt. Allan er, som han selv beskriver det, ”lidt nørdet med statistik”, og kan rigtigt godt lide at have overblikket over sin interesser – i dette tilfælde fodbold og Lyngby Boldklub:

”Da jeg startede med at komme på Lyngby Stadion som 7-årig var det som spiller og siden dedikeret fan. Jeg har i en årrække været kasserer for fangruppen ”Blue Vikings”, der nu hedder ”Lyngby-fans”. For ca. 10 år siden begyndte jeg for sjov at lave spillerstatistik omkring 1. holdet. Jeg blev flere gange kontaktet af klubben om spillere og detaljer i kampene og sørger nu for at være grundigt opdateret. Det er også morsomt at fejre spillerne med overrækkelse af blomster på banen ved jubilæer”, siger den 68-årige Lyngby-fan, som går under navnet Statistik-Allan, og fortsætter:

“Jeg har haft mange stjernestunder med Lyngby gennem årene: Danmarksmestre 2 gange, pokalvindere 3 gange og mange oprykninger, Lyngbys første store kamp i Pokalfinale-nederlaget mod AaB i 1970 og så i 1960’erne, hvor Italiens landshold var på besøg og Lyngby spillede en træningskamp mod dem. Der var jeg flittig med autograf-bogen”, griner Allan.

Allan står nu for at opdatere hjemmesiden med al statistik vedrørende førsteholdsspillere, herunder kampantal, målscorere, målassister, udskiftninger, kort og debutkampe, og nu også Klub 100-listen, der er en liste over alle de kongeblå, der har repræsenteret Lyngbys farver mere end 100 gange.

FORUDBESTIL JUBILÆUMSTRØJEN, DER HÆDRER LEGENDER PÅ KLUB100-LISTEN

Adm. direktør, Andreas Byder, fortæller:

”Ildsjæle som Allan er en kæmpe hjælp i hverdagen hos os – for han er mødestærk, dygtig og vigtigst af alt; har hjertet med. Det er den Lyngbyånd, der gør Lyngby Boldklub speciel, og det er vi utroligt stolte af at kunne bryste os med”.

Fremtiden er måske også sikret for Lyngby Boldklub. Allan har 4 børnebørn, der spiller i Lyngby. To på 6 år, der spiller på U7-holdet og to på 4 år, som spiller på U5-holdet.

”Sammen For Lyngby – en del af bevægelsen” er en artikelserie, der i løbet af sæsonen 2020/21 tager alle de kongeblå fans med bag facaden i Lyngby, og portrætterer og hylder nogle af de mange kræfter, der er en del af Lyngby-bevægelsen. For uden dem og deres Lyngbyånd ville Lyngby ikke eksistere, som vi kender i dag.