Christian Nielsen ude med hovedskade – Carit Falch midlertidig cheftræner

Cheftræner Christian Nielsen har fået konstateret en kraftig hjernerystelse og piskesmæld efter et uheld på træningsbanen for 10 dage siden, hvor han på klos hold blev ramt i hovedet af en bold.

Uheldet betyder, at Christian Nielsen er ude i den kommende periode, og formentlig først vender tilbage efter jul. Den hårde dom fra eksperterne gør stort indtryk i Lyngby Boldklub, der altså står uden klubbens normale cheftræner i den kommende tid:

”Det er alvorligt med Christian, og vi er alle berørte over situationen. Christian er blevet ramt af sort uheld, og dommen har desværre været hård fra eksperterne. Vi tager ingen chancer med hovedskader, og Christian vil derfor være fraværende fra klubben i en periode – forventeligt frem til jul, selvom jeg ved, at alle sejl er sat på at gøre fraværet så kort som muligt,” fortæller Andreas Byder, adm. Direktør i Lyngby Boldklub.

Den sygemeldte cheftræner er selvsagt ærgerlig over situationen:
”Jeg er naturligvis ked af, at jeg ikke kan være omkring holdet i denne periode, og jeg savner min hverdag i klubben. Men nogle gange får man ikke et valg, og det rigtige for mig lige nu er at passe på helbredet og få ro og hvile i den kommende periode. Jeg er i gode hænder, og ønsker holdet alt det bedste og glæder mig til at komme tilbage på træningsbanen, så snart kroppen tillader det. Men det har desværre længere udsigter end jeg havde håbet,” fortæller Christian Nielsen.

Carit Falch bliver midlertidig cheftræner

At Christian Nielsen nu er ude i en længere periode betyder, at klubbens ledelse har besluttet at rykke U19-cheftræner Carit Falch ind som midlertidig cheftræner for førsteholdet.
Carit Falch tiltrådte i Lyngby i sommer, men har også en fortid som både førsteholds- og ungdomstræner i ind- og udland. Sammen med resten af staben skal han styre De Kongeblå igennem de kommende kampe, og Andreas Byder er glad for, at Carit Falch har takket ja til at hjælpe:

”Vi har et fantastisk team omkring vores førstehold, og jeg kan ikke rose Beckmann, Hartmann og resten af staben nok for den måde, de har håndteret den seneste tid. Vi står overfor vigtige kampe, og vi vil altid have det bedst mulige team omkring spillerne. Det har vi normalt, og det føler vi også, at vi får i denne specielle situation ved at tilknytte Carit Falch som midlertidig cheftræner, så længe Christian er væk,” fortæller Andreas Byder.

Carit Falch har første træning med Superliga-truppen torsdag og er således også med på bænken, når Lyngby på fredag spiller hjemme mod AC Horsens.