Frederik Winther testet positiv for covid-19

Den sidste uges tid bliver garanti et tidsrum, som Frederik Winther gerne vil glemme hurtigst muligt. Først blev Winther nemlig sendt hjem fra sin første U21-landsholdssamling med en skade – og nu har den talentfulde forsvarsspiller så afleveret en positiv covid-19-prøve.

Frederik Winther udviklede søndag symptomer på coronasmitte, og blev derfor under skærpede forhold testet mandag morgen. Resultatet af testen viste, at den 19-årige forsvarsspiller har fået covid-19 og derfor er han nu ude på ubestemt tid – hvilket naturligvis betyder, at han misser fredagens vigtige hjemmekamp mod AC Horsens. Frederik Winther må først vende tilbage til træningsbanen 48 timer efter, at han igen er symptomfri.

Adm. direktør Andreas Byder udtaler:

“Først og fremmest synes jeg det er synd for Winther, der har fået spoleret det, som skulle have været en kæmpe oplevelse og et stort skridt for ham. Winther stod for en uge siden foran sin første U21-landskamp, men blev skadet og sendt hjem af DBU, og har altså nu på toppen af det fået konstateret corona. Jeg føler helt vildt med Frederik, men er også sikker på at han kommer stærkt tilbage, og så venter der også masser af kampe for både Lyngby og U21-landsholdet” fortæller Andreas Byder.

Da Frederik Winther på grund af sin landsholdsudtagelse været fraværende i Lyngby Boldklub siden sidste tirsdag – hvor han afleverede en negativ covid-19-test senest – har smitten ikke spredt sig i førsteholdstruppen og samtlige af klubbens øvrige tests mandag var negative. Dog tyder intet på, at Winther har fået smitten i U21-landsholdslejren, hvor alle spillere og stab også er testet negative på en opfølgende test. Mest sandsynligt er det derfor, at Winther har fået smitten på vej til eller fra landsholdslejren.

Mikkel Beckmann tilbage i trænerstaben

Der er dog også gode corona-relaterede nyheder i Lyngby Boldklub. Mikkel Beckmann er således nu tilbage på træningsbanen efter at have været i selvisolation siden i onsdags, hvor han blev udpeget som nær kontakt til en coronasmittet. Beckmann har siden da afleveret flere negative covid-19-tests – senest igår sammen med resten af holdet og staben.