Geertsens perlemål er set over 500 millioner gange

Hvis man siden onsdag aften, hvor Lyngby Boldklub vandt 9-0 over Slagelse i Sydbank Pokalen, har været på enten sociale, skrevne eller viste medier har man med al sandsynlighed set Nicolai Geertsens dobbeltsaksesparksmål. Det er nemlig gået kloden rundt og blevet set over 500.000.000 gange.

Da Lyngby onsdag aften drog til et koldt Slagelse for at spille en pokalkamp mod Slagelse B&I i 1/16-dels var der ikke mange, der havde forudset, at Nicolai Geertsen skulle stjæle overskrifter i hele verden dagen derpå. Men det skulle to boldberøringer med overliggeren som viadestination ændre på.

Dagen efter var også en vild dag for forsvarsspilleren, der også er blevet brugt som angriber som ungdomsspiller på Lyngby Boldklubs akademi:

”Dagen efter var helt vanvittig. Jeg vidste godt at det var et spektakulært mål, men jeg havde aldrig forestillet mig, at jeg dagen efter ville blive ringet op fra nogle af de største medier i hele verden. For efter kampen var jeg bare glad for 9-0-sejren, og at vi leverede en rigtigt god præstation”, fortæller Nicolai Geertsen.

Ikke Geertsens flotteste mål

Selvom Nicolai Geertsen er forsvarsspiller, har han faktisk en ret forfinet målnæse. Han har scoret 7 mål i 58 kampe for Lyngbys førstehold, hvor to af dem var som indskifter i den vanvittige 2-1-kamp mod Helsingør, der gjorde, at Lyngby rykkede op i Superligaen:

”Jeg har faktisk tidligere spillet angriber og øver mig da også på at score til træning. Men jeg tror faktisk ikke engang det flotteste mål jeg har scoret. Det var et saksespark uden for feltet i Ringkøbing da jeg spillede for BSV”, fortæller hovedpersonen, der også efterlyser video af målet.

Flere medier har nævnt FIFA Puskas Award, der bliver tildelt til kalenderårets flotteste scoring.

Se – eller højst sandsynlig gense – den fantastiske scoring her:

Kilde: Hypefactors.com