De Kongeblå vandt 0-9 og er videre i Sydbank Pokalen

Modstander: Slagelse BI
Spillested: Harboe Arena
Tid & dato: Kl. 19:00 onsdag den 11. november

Onsdag aften var De Kongeblå i aktion da Slagelse Bi ventede i Sydbank Pokalens tredje runde, ude på Harboe Arena i Slagelse. Her skulle Lyngby-holdet anført af Jonathan Hartmann og Carit Falch, forsøge at spille sig videre imod kampens modstander fra 2. Division. Kampen blev en sand målfest, hvor De Kongeblå sejrede med 0-9!

Superligaens mest bæredygtige trøje
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

De Kongeblå dominerede første halvleg og førte med fire til pause!
Kampen startede med Lyngby-holdet på bolden og var dominerende i kampens indledning. Lyngby-presset blev belønner allerede efter 5′ minutter af kampen, da Emil Nielsen fra baglinjen fandt Pascal Gregor i feltet som kunne gøre det til 0-1 på første kongeblå-afslutning. Efter føringsmålet fortsatte Lyngby presset, hvor Victor Torp fik afsluttet efter 10′ minutter og fremtvang et hjørnespark til De Kongeblå. Få minutter efter drev Rasmus Thellufsen bolden frem igennem midten af banen, fandt Torp som med en flad afslutning kunne øge Lyngby-føringen til 0-2. Slagelse havde det generelt svært i kampens indledning, hvor værterne sjældent var på bolden. Lyngby-holdet var yderst effektive onsdag aften, hvor føring blev udbygget yderligere efter 20′ minutter, da Emil Nielsen kunne sætte bolden i det tomme mål til 0-3 efter forarbejde fra Thellufsen. Herefter sad Lyngby-holdet på bolden, i fuld kontrol og kunne uden problemer kører bolden rundt i egne kæder.

Slagelse kom efter 33′ minuttersspil frem til hjemmeholdet først mulighed efter en dødbold, der endte på bagerste stolpe hvor Schram i Lyngby-målet kunne redde De Kongeblå uden problemer. Kort før pausen fik kreatøren Victor Torp tilkæmpet sig et frispark på kanten af feltet – Torp tog sig selv af dette og kunne ligge bolden i mål fra 25 meter ude til 0-4. Dette var også pause stillingen mellem de to mandskaber.

Torp fuldendte hattrick i målrig anden halvleg
Anden halvleg startede som første sluttede, med Lyngby-holdet på bolden og i kontrol hvor Andre Riel kom på banen og erstattede Rasmus Thellufsen. Riel skulle ikke bruge mange minutter på banen, før han assisterede Victor Torp der kunne score for anden gang i kampen til 0-5. Andre Riel var i hopla onsdag aften efter indskiftningen, hvor Riel fik testet Slagelse-målmanden med en helflugter efter 55′ minutter af opgøret. Emil Nielsen blev efter 57′ minutter sendt i dybden på en kontraangreb, som angriberen kunne sende i mål på et afrettet skud fra kanten af feltet. Slagelse-mandskabet forsøgte flere gange at spille bolden op fra bagkæden, men blev gang på gang mødt af et solidt Lyngby-pres og utallige erobringer fra De Kongeblå midt på banen.

69′ minutter inde i opgøret fik Andre Riel tilkæmpet sig et hjørnespark, som Geertsen på akrobatisk vis fik sendt i mål med et veltimet saksespark til stillingen 0-7! U19-målmand Jonathan Ægidius blev efter 72′ minutter af kampen skiftet ind og erstattede Frederik Schram i Lyngby-målet. Lyngby-holdet fortsatte presset på Slagelse imod kampens slutning, hvor Andre Riel var tæt hold var centimeter fra udbygge føringen. Indskiftede Magnus Warming ville også være med i målfesten, hvor den unge angriber fik scoret til 0-8 med ni minutter igen. Greko øgede føringen til 0-9 efter 85′ minutter, hvor kreatøren fra venstre side bankede bolden i mål til kampens slutresultat 0-9!

Bliv efterårsklar i Lyngby Shoppen
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Slagelse BI 0-9 Lyngby Boldklub

Målscorer:
o-1, Pascal Gregor 5′ // LBK (Assist, Emil Nielsen)
0-2, Victor Torp 10′ // LBK (Assist, Rasmus Thellufsen)
0-3, Emil Nielsen 19′ // LBK (Assist, Rasmus Thellufsen)
0-4, Victor Torp 40′ // LBK (Assist, ingen)
0-5, Victor Torp, 50′ // LBK (Assist, Andre Riel)
0-6, Emil Nielsen 57′ // LBK (Assist, Andre Riel)
0-7, Nicolai Geertsen 69′ // LBK (Assist, ingen)
0-8, Magnus Warming 81′ // LBK (Assist, ingen)
0-9, Christian Greko Jakobsen 85′ // LBK (Assist, ingen)

Kort:
Ingen

Startopstilling:
Freerik Schram – Pascal Gregor, Kevin Tshiembe, Nicolai Geertsen, Lasse Fosgaard – Kasper Enghardt, Marcel Rømer, Victor Torp – Rasmus Thellufsen, Emil Nielsen, Christian Greko Jakobsen

Bænken:
Jonathan Ægidius (Ind 73′ –> Frederik Schram), Mathias Hebo, Andre Riel (Ind 45′ –> Rasmus Thellufsen), Willads Delvin(Ind 67′ –> Kasper Enghardt), Magnus Warming (Ind 61′ –> Emil Nielsen), Emil Kornvig (Ind 61′ –> Victor Torp) & Lucas Ørneborg

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): fodboldbilleder.dk