Torp-scoring ikke nok i tæt opgør mod AGF

Modstander: AGF
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 14:00 søndag den 8. november

Søndag eftermiddag tog De Kongeblå imod David Nielsens AGF hjemme på Lyngby Stadion, hvor opgøret blev sparket igang kl. 14 :00. Kampen blev afviklet med et begrænset antal tilskuere grundet restriktioner, hvor Lyngby-fansene sørgede for en flot kulisse til trods for det begrænsede antal fans. Kampen bød på mange chancer og endnu en scoring fra Victor Torp, der noterede sig for sit tredje mål i Lyngby-trøjen efter scoringer mod Brønshøj og FC København. Desværre var AGF effektive i anden halvleg og kunne tage hjem til ‘Smilets By’ med alle tre point

Superligaens mest bæredygtige trøje
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

Topscorer-Torp på tavlen i tæt første halvleg
Opgøret startede med Lyngby-mandskabet på bolden, hvor De Kongeblå ikke skulle bruge mange minutter før første chance i opgøret tilfaldt Victor Torp, der efter to forsøg kunne sende bolden i mål til 1-0 efter bare 2′ minutter. Dermed var kampen sparket igang til stor glæde for alle på Lyngby Stadion. Herefter kom gæsterne fra AGF bedre med i opgøret, hvor den tidligere Lyngby-spiller Bror Blume var tæt på at kunne bringe balance i regnskabet efter et fladt indlæg fra venstresiden. Kort efter var gæsterne tæt på i flere omgange, hvor en velspillende Thomas Mikkelsen i Lyngby-målet kunne forhindre en udligning.

20′ minutter inde i kampen blev fødselaren Emil Nielsen sendt i dybden, hvor den hurtige angriber blev tacklet i skudøjeblikket efter en god tur på en halvbanelængde. Efter 25′ minutter var AGF igen farlige, da Gift Links efter et godt opspil måtte se sit forsøg blokeret i sidste øjeblik af Mathias Hebo i Lyngby-feltet. Herefter kom der mere ro på opgøret, hvor der skulle gå 10′ minutter før næste mulighed tilfaldt Jens Martin Gammelby. Den hurtige højreback fik testet Grabara i AGF-målet fra distancen og fremtvang et hjørnespark til De Kongeblå. Henimod slutningen på halvlegen var det AGF der pressede på, hvor det meste af opspillet kom igennem gæsternes venstre side og Gift Links der havde utallige dueller med Jens Martin Gammelby i løbet af halvlegen. I halvlegens sidste minut var Rasmus Thellufsen tæt på at kunne øge den kongeblå-føring, men måtte se sit forsøg blive blokeret inden dommer Morten Krogh kunne fløjte til pause.

To AGF-scoringer da gæsterne tog sejren i anden halvleg
Efter en velfortjent pause, kom AGF bedst ud til anden halvleg og fik presset Lyngby-holdet fra halvlegens start. 49′ minutter inden i kampen fik gæsterne tilkæmpet sig et hjørnespark, som Thomas Mikkelsen fik bokset ud desværre for fødderne af Diks der kunne kuglen i mål til 1-1. Lyngby fik svaret igen få minutter efter, hvor Victor Torp endnu engang var farlig og fik sendt et kvalificeret forsøg imod kassen. Herefter var kampen præget af mange dueller og nærkampe, uden de store chancer til følge.

Efter en timesspil, begyndte AGF igen at blive farlige hvor specielt Patrick Mortensen i flere omgang var tæt på at bringe gæsterne i front hvor også Bror Blume fik testet Thomas Mikkelsen i Lyngby-målet. AGF var generelt i kontrol henimod kampens afslutning, hvor føringsmålet til AGF kom efter 89′ minutter da Jon Thorsteinsson fra kanten af feltet kunne bringe AGF i front med 1-2 få minutter før slutfløjt. Geertsen og Tshiembe blev sendt på toppen i de døende minutter, uden scoringer til De Kongeblå der dermed måtte se sig slået 1-2 af AGF.

Bliv efterårsklar i Lyngby Shoppen
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Lyngby Boldklub 1-2 AGF

Målscorer:
1-0, Victor Torp 2′ // LBK
1-1, Diks 49′ // AGF
1-2, Jon Thorsteinsson 89′ // AGF

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Brian Hamalainen, Frederik Winther, Nicolai Geersen, Jens Martin Gammelby – Marcel Rømer, Victor Torp, Mathias Hebo – Christian Greko Jakobsen, Emil Nielsen, Rasmus Thellufsen

Bænken:
Frederik Schram, Kasper Enghardt(Ind 86′ –> Mathias Hebo) , Lasse Fosgaard (Ind 65′ –> Christian Greko Jakobsen), Kevin Tshiembe (Ind 82′ –> Rasmus Thellufsen), Magnus Warming (Ind 82′ –> Emil Nielsen), Pascal Gergor, Emil Kornvig

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): fodboldbilleder.dk