Frederik Winther bliver udtaget til U21-landsholdet

Den kun 19-årige Frederik Winther er i dag blevet udtaget til U21-landsholdet i stedet for en skadet Frederik Alves. Dermed bliver Frederik Winther en af de yngste i samlingen, som inkluderer spillere, der er hele tre årgange ældre end den unge Winther.

Det har været nogle begivenhedsrige måneder for Lyngby-drengen, Frederik Winther. Først overlevelse i Superligaen, så udnævnelse som viceanfører i Lyngby, dernæst solgt til FC Augsburg i Bundesligaen og nu som nykåret U21-landsholdsspiller. Men på trods af, at det har gået hurtigt for den 19-årige forsvarsspiller, holder han stadig begge ben på jorden:

”Jeg er utroligt stolt og taknemmelig over at få muligheden på U21-landsholdet – og det har også været et af mine klare mål. Det handler dog stadig om at arbejde benhårdt på træningsbanen hver dag, så jeg fortsat bliver ved med at udvikle mig”, fortæller Frederik Winther.

Hovedpersonen er ikke den eneste, der er glad for udtagelsen. Også Lyngbys adm. direktør, Andreas Byder, er glad ved udtagelsen, for Lyngbys strategi er at udvikle dygtige fodboldspillere:

”Vi er sat i verden for at producere dygtige fodboldspillere fra vores talentfulde akademi, og derfor er det så fedt at se en Lyngby-dreng som Frederik få chancen på U21-landsholdet – og så endda tre år yngre end nogle af de andre. Det er en klar del af vores strategi – og derfor er udtagelser som denne ekstra stort for hele klubben”.

Landstræner Albert Cappelas tropper møder Rumænien i den sidste EM-kvalifikationskamp den 17. november, og selvom Danmarks unge drenge er klar til EM næste sommer, bruger Cappelas stadig kampen mod rækkens nummer to til at finde de spillere, der skal repræsentere U21-holdet til EM.