Lyngby-kvartet udtaget til U15-Talentcenter

Theis Aarøe, Bertram Skytte, Carl-Emil Husmerer og Carl Kauffmann Nielsen udtaget til DBU’s U15-talentsamling. Dermed bliver det endnu en talentudtagelse til de tre sidstnævnte, men Carl-Emil Husmer får sin debut i DBU-regi.

U15-talentcenteret har et ændret format end tidligere som følge af corona, hvorfor samlingen kun finder sted én dag; den 10. november. Her skal de 31 DBU-spillere første træne en gang om morgenen, og derefter spille en intern kamp om eftermiddagen, inden turen går hjem til spillernes respektive klubber.

Lyngbys 14-årige keeper, Bertram Skytte, mener dog, at det er vigtigt at blive samlet på trods af corona-situationen:

”Jeg er stolt og glad over udtagelsen, men jeg ved også, at det kun er et skridt på vejen. Det er vigtigt at vi stadig kan samles på trods af restriktionerne, for hver gang lærer vi hinanden lidt bedre at kende – og så er det bare en helt vildt fed oplevelse!”, fortæller U15-holdets keeper.

Kenneth Brogaard og Mads Krogsgaard er de to trænere for DBU’s talentcenter øst.