Sammen For Lyngby – En del af bevægelsen: Niels Andreæ

”Sammen For Lyngby – en del af bevægelsen” er vores nye artikelserie, der i løbet af sæsonen 2020/21 tager alle de kongeblå fans med bag facaden i Lyngby, og portrætterer og hylder nogle af de mange kræfter, der er en del af Lyngby-bevægelsen. For uden dem og deres Lyngbyånd ville Lyngby ikke eksistere, som vi kender i dag.

Da Niels Andreæs søn, Oscar, for syv år siden startede i Lyngby Boldklub som 4-årig, var det primært fordi klubben lå i cykleafstand fra hjemmet i Lyngby, men familien Andreæ og Lyngby Boldklub skulle vise sig at blive et godt match. For den 50-årige struerbo har foreningslivet været vigtigt siden barnsben, og det er altid kommet naturligt at hjælpe til i lokalsamfundet.

FIND MANGE FORSKELLIGE RETTER HOS HOMEMATE

Nu er Niels Andreæ direktør i madvirksomheden Homemate, der leverer kvalitetsmadkasser til private og events, og selvom nordjyden har travlt i hverdagen prioriterer han stadig Lyngby Boldklub og foreningsmiljøet i klubben. Nordjyden er hverken for fin til at stå for al maden i Carl Ras-Loungen i forbindelse med Lyngbys kampdage, give en hånd med på sønnens hold med kampe, turneringer og træninger eller noget så simpelt som at hjælpe med oprydning efter kamp:

”Det er utroligt vigtigt at have et stærkt lokalsamfund, og det synes jeg, at Lyngby Boldklub bidrager til. For selvom det er en Superligaklub bliver bredden stadig prioriteret, og det er vigtigt for at kunne være Sammen For Lyngby, hvor mange af de værdier Lyngby har, er noget der kan skabe stærke lokale forbindelser. Det vil jeg meget gerne være en del af, og derfor er det kun naturligt at jeg hjælper til hvor jeg kan”, fortæller Niels Andreæ.

Et fantastisk netværk

Som tilflytter har Niels oplevet at blive taget imod med åbne arme i lokalsamfundet, hvor han er blevet en del af det 200-mand store partnerskab, som både ser førsteholdets kampe sammen, har unger på de samme ungdomshold og har morgennetværksmøder sammen. Det er guld værd, fortæller Niels:

”Når man som tilflytter kommer til en ny by i den anden ende af landet, har man brug for et netværk. Det har jeg fået i Lyngby Boldklub – og endda et fantastisk ét af slagsen, for selvom klubben ikke altid vinder er det fantastisk at være en del af en gruppe med nogle solide værdier og samme mål. At Lyngby som fællesinteresse arrangerer netværksmøderne, giver en hel anden dynamik”

Dette indlæg er IKKE sponsoreret af Homemate, men udelukkende for at hylde den kongeblå ildsjæl, Niels Andreæ

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske