Akademiweekend: Flotte Lyngby-mål fra Ørneborg og Ngabo i svær weekend

En weekend med svingende resultater for De Kongeblå er netop overstået, hvor det desværre blev til flere nederlag for Lyngby-talenterne. Her blev der blandt andet scoret flere flotte mål, fra blandt andet Sanders Ngabo og Lucas Ørneborg, begge imod rivalerne fra FC Nordsjælland.

Som altid er vi glade for vores akademisponsorer fra Sydbank og Dansk MiljøAnalyse, som trofast støtter vores kongeblå-talenter!

SUPERLIGAENS MEST BÆREDYGTIGE
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

U19: Ørneborg og Delvin med vigtige scoringer i pointdeling
FC Nordsjælland 2-2 Lyngby Boldklub
– 0-1, Lucas Ørneborg
– 2-2, Willads Delvin

Fredagaften var U19-holdet på en svær udebane i Farum, hvor FCN der aktuelt var placeret på en andenplads mødte De Kongeblå som før opgøret var placeret midt i tabellen. Her kom Lyngby-holdet godt ud til opgøret og spillede op med det stærke Farum-hold, inden første scoring blev sat i mål efter 43′ minutter. Her modtog Lucas Ørneborg bolden på midten og efter et godt løb sendte bolden i det lange målhjørne til stillingen 0-1!

Efter pausen kom FCN bedre med i opgøret, hvor Dickman fra værter lavede to hurtige mål i det 63′ og 69′ minut og dermed var Farum foran med 2-1. Henimod slutningen af kampen udlignede De Kongeblå til stillingen 2-2, efter Willads Delvin tæt under mål fik scoret og kunne sikre Lyngby det ene point.

U17: Flot Ngabo scoring da FCN sejrede i tæt kamp
FC Nordsjælland 2-1 Lyngby Boldklub
– 1-1, Sanders Ngabo

Endnu et opgør blev spillet fredag aften på Farum Park, hvor FCN ventede i en spændende kamp om vigtige point i U17-Ligaen. Her bølgede kampen frem og tilbage i første halvleg, som Farum-holdet kunne til pause i foran med 1-0 på et mål efter et effektivt kontraangreb i det 40′ minut.

U17-holdet formåede at udligne kort inde i anden halvleg, da Sanders Ngabo efter et kort hjørnespark fra kanten af feltet sparkede kuglen op i det fjerneste målhjørne til stillingen 1-1. Henimod kampens slutning fik FCN bragt sig i front med 2-1, efter et langt indlæg og et flot hovedstød af værternes Bruhn. Dermed endte opgøret 2-1 til FCN.

U15: Nielsen mål var ikke nok ude imod Farum
FC Nordsjælland 5-1 Lyngby Boldklub
– 4-1, Paul Claes Nielsen

Det var en weekend med mange opgør på udebane i Farum, hvor U15-mandskabet ligeledes var en tur nordpå. Her startede opgøret meget lige mellem de to mandskaber, inden FCN kunne bringe sig i front efter 31′ minutter med 1-0 på en afslutning fra kanten af feltet. Lyngby-talentern formåede ikke at svare igen, og FCN fik både scoret til 2-0, 3-0 og 4-0 inden der var spillet 50′ minutter af opgøret.

Paul Claes Nielsen fik reduceret for De Kongeblå efter 57′ minutter, da Lyngby-talentet blev spillet fri i feltet og kunne med venstre benet sætte bolden i mål til 4-1. Kort før slutfløjt kunne FCN igen notere sig for et mål og dermed endte opgøret med 5-1 til værterne.

U14: Defensive fejl kostede på Fyn
OB 3-1 Lyngby Boldklub
– 0-1, Sashwat Rana

Opgøret på fyn startede rigtig godt for Lyngby-holdet, hvor drengene får omsat et disciplineret pres til at gøre det svært for OB at sætte deres spil op. Offensivt blev det til flere gode chancer, som bliver belønnet i det 15 min.
Kasper Kastrup kommer til baglinjen og spiller et cutback-indlæg til Noah Kretzschmar, som desværre får sendt en mislykket afslutning afsted, der heldigvis finder vej til Sashwat Rana, som køligt lægger den i mål til 0-1. Efter føringsmålet bliver to ærgerlige fejl fra vores side af straffet af OB, som kan gå til pause foran 2-1.

Efter pausen kom de kongeblå skidt ud til den sidste halvdel af opgøret, og kommer hurtigt yderligere bagud med 3-1. Herefter målet bølger kampen frem og tilbage med chancer til begge hold. U14-talenterne får ikke scoret målet til 3-2, selvom chancerne er til det og dermed bliver kampens endelige resultat aldrig spændende hvor OB kunne tage sejren lørdag eftermiddag.

U13: Effektive FCN sendte U13-talenterne hjem med større nederlag
FC Nordsjælland 6-0 Lyngby Boldklub

Klubbens yngste elite akademihold var denne weekend ligeledes taget en tur til Farum, hvor holdet kunne sikre sig den anden sejr over FCN i denne sæson hvor første opgør blev vundet med 4-3 hjemme på Lyngby Stadion.

Desværre måtte Lyngby-talenterne se sig slået af et effektivt Farum-mandskab, som med 6-0 sejren udbyggede forspringet i tabellen mellem de to klubber til fem point. Dog har vores U13-hold stadig to kampe i hånden, og med to sejre kan vi dermed passere FCN og slutte sæsonen af på en anden plads.

BLIV VINTER-KLAR I KONGEBLÅT!
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Næste weekends kampe:
U19: Lyngby Boldklub – OB
U17: Lyngby Boldklub – OB
U15: Lyngby Boldklub – OB
U14: Farum BK – Lyngby Boldklub
U13: Brøndby IF – Lyngby Boldklub

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.