Optakt & trup: Parken venter søndag for De Kongeblå

Spillested: Parken
Kampstart: Kl. 16:00 – D. 1/11, 2020
TV: Canal 9 & Dplay

Søndag går turen til Danmarks national stadion, når De Kongeblå møder FC København på udebane i 3F-Superligaens 7. runde. Dette opgør plejer at være et som alle Lyngby-fans ser frem til, hvor støtten i Parken sidste år var massiv da næsten 1.000 kongeblå-fans havde fundet vejen til udebaneafsnittet i Parken.
Denne gang bliver det anderledes, grundet de tilskuerrestriktioner som superligaklubberne er underlagt hvor kun et begrænset antal tilskuere fra hjemmeholdet får adgang til kampen.

Til opgøret venter et FCK-mandskab der i denne sæson har fået en sløv sæsonstart, hvilket har resulteret i udskiftning på træner bænken og en aktuel 9. plads før denne runde. Dermed kommer opgøret til at være en kamp mellem rækkens nummer 11. og 9., hvor du på kampdagen kan varme op til opgøret med en burger-combo fra Brødrene Price til bare 125,-, hvor tilbuddet gælder både inden- og efter opgøret eller en Lyngby-menu fra Pizzaria Luca hvor du for 130,- kan erhverve dig en pizza + fadøl!

SUPERLIGAENS MEST BÆREDYGTIGE
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

Truppen til kampen:
30. Marcel Rømer
. Casper Dani Winther

Rundens modstander: FC København
Med to sejre, en enkelt uafgjort og tre nederlag har FC København fået en dårlig start på 20/21 sæsonen, som tilmed kostede træner-legenden Ståle Solbakken jobbet for nogle uger siden. Dog fik københavnerne lidt at glæde sig over i seneste spillerunde, hvor de på en svær udebane tog alle tre point med hjem efter at have besejret AGF med 0-1. Topscorer for hovedstadsklubben Kamil Wilczek sidder ude med en skade til opgøret, hvor også Mikkel Kaufmann måtte . Det efterlader weekendens værter med Jonas Wind og Mohammed Daramy tilbage som eneste kampklare angribere i truppen.

Seneste Lyngby-sejr over FCK, skal vi tilbage til 1. oktober 2017 for at finde hvor Mathias Hebo og to Mayron George’ mål var nok til at besejre FCK med 3-1. I sommers spillede de to mandskaber 2-2 i en træningskamp, hvor Frederik Gytkjær og Andre Riel kom på tavlen for De Kongeblå.

BLIV KLAR TIL EFTERÅRSKAMPENE
FIND DIT KONGEBLÅ-MERCHANDISE HER!

Information & Adgangsforhold
– Kampen spilles med begrænsede antal tilskuere grundet restriktioner
– Ingen billetter eller adgang for Lyngby fans

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): Fodboldbilleder.dk