Effektive FCK undveg Lyngbys chokstart på anden halvleg

Modstander: FC København
Spillested: Parken
Tid & dato: Kl. 16.00 søndag den 1. november

Søndag eftermiddag gæster Lyngby Boldklub ærkerivalerne fra FCK i 3F Superligaen, og hvilket bedre scenarie kunne man forestille sig for at jagte overlevelsen. Jess Thorup blev kort før kampstart på det kraftigste rygtet til Løverne, hvorfor det selvsagt havde fyldt meget i optakten. Et sprudlende Lyngby-mandskab kom ud til kampen med ild i øjnene og spillede nogle af de bedste 40 minutter i sæsonen. FCK var ekstremt effektive over hele kampen, og beholdt alle tre point i Parken.

Superligaens mest bæredygtige trøje
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

FCK effektive i Lyngby-dominans
Overraskende nok sad vi på meget af spillet, hvor vi efter 10 minutter allerede har spillet os til tre store chancer. Især i 10’ minut får Emil Nielsen en chance efter en dødboldssituation, hvor han sparker lige i sidenettet. Især de tre midtbanespillere overrumplede i starten FCK’s to ditto, og efter 18’ minutters spile snitter Emil Nielsen snedigt en bold videre til Magnus Warming, der trods det våde underlag spiller Victor Torp fri et skud, der går i paraderne.

Statistikkerne visualiserer kampen, for halvvejs inde i 1. halvleg har Lyngby haft 3 skud mod FCK’s 0. Også boldbesiddelsen var kongeblå med 65% til gæsterne – og dermed næsten dobbelt så meget spil som københavnerne. Efter 28’ minutters spil fik Brian Hamalainen et godt sideskift, som han efter en udfordring afleverede til Marcel Rømer, der affyrede en kanonkugle, som kun en god redning fra hjemmeholdets Kalle Johnsson halvklarede til hjørne. Derefter fik FCK lidt mere fladt i spillet, men især Nicolai Boilesen og Peter Ankersens indlæg havde for lidt kvalitet.

Mod slutningen af 1. halvleg fik FCK mere fat i spillet, og i det 41’ minut fik Rasmus Falk tilkæmpet sig et frispark og stik mod det generelle spilovertag lagde Viktor Fischer en blød bold ind i panden på Jonas Wind, der headede den til 1-0 til hjemmeholdet. Det skulle blive dobbelt så slemt, da FCK løb en omstilling, og Mathias Hebo uheldigt headede et indlæg ind bag en chanceløs Thomas Mikkelsen. Derfor gik FCK til pause med en komfortabel 2-0 føring i egen hule.

Målrig anden halvleg ender med remis

I det første minut blev det værre for vores nummer 21, Mathias Hebo, da han fik tiltrukket sig en gult kort, men allerede efter 50’ minutter får en hurtig Magnus Warming tilkæmpet sig et frispark og et gult kort til hjemmeholdets landsholdsspiller Mathias Zanka. Frisparket smed Victor Torp ind til en kæk Lasse Fosgaard, der prikket den ind i målet til 2-1!!!!

Allerede tre minutter efter i det 53’ spilminut er den gal igen, for den tidligere FC Nordsjælland-spiller Victor Nelsson smed dumt bolden væk, og en fræk tunnel og et knastørt hug fra Victor Torp, sendte Lyngby på 2-2!!!

Glæden varede kort, for kun to minutter efter sparkede Nicolai Boilesen et kaotisk skud ind på rumpetten af Jonas Wind, der ikke var dækket op af Marcel Rømer der blev nedlagt sekunder inden af selvsamme Wind.  Og slemt blev endnu værre da et flot FCK-opspil med Mathias Zanka og Rasmus Falk i kreatørernes rolle blev afsluttet af en fri Kamil Wilczek til 4-2.

Igen begyndte Lyngby at sidde mere og mere på spillet, hvor flere hjørnesparkssituationer løb ud i sandet. I 67’ opsnappede Emil Nielsen en løs bold, som via en forsvarsspiller blev akavet at håndtere for FCK-målmanden. Ny frisk energi kom ind med en trioudskiftning, hvor både Victor Torp, Magnus Warming og Mathias Hebo gik ud til fordel for anfører Kasper Enghardt, Rasmus Thellufsen og Christian Greko. Det hjalp for efter 72’ minutter fik FCK’s anfører Carlos Zeca sit andet gule kort på bare tre minutter og måtte gå tidligt i omklædningsrummet.

Efter det røde kort pressede Lyngby flot på og sidder på alt spillet, og med Nicolai Geertsen på toppen bliver der øst  bolde ind i feltet – en af dem til Christian Greko, der aldrig fik kontrol over bolden i det 84’. Umiddelbart efter foretog cheftræner Christian Nielsen de sidste to indskiftninger, da Pascal Gregor kom ind i stedt for målscorer Fosgaard og Emil Kornvig erstattede Rømer. Lyngby formåede ikke at sætte yderligere pres på FCK, der de sidste 10 minutter trak tiden gevaldigt, hvorfor kampen sluttede 4-2 til hjemmeholdet.

Bliv efterårsklar i Lyngby Shoppen
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Lyngby Boldklub 0-3 Odense Boldklub

Målscorer:
1-0, Jonas Wind 42’ // FCK
2-0, Mathias Hebo (OG) 44’ // FCK
2-1, Lasse Fosgaard 50’ // Lyngby
2-2, Victor Torp 54’ // Lyngby
3-2, Jonas Wind 56’ // FCK
4-2 Kamil Wilczek 60’ // FCK

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Brian Hamalainen, Frederik Winther, Nicolai Geertsen, Jens Martin Gammelby – Marcel Rømer, Victor Torp, Mathias Hebo Rasmussen – Magnus Warming, Emil Nielsen, Lasse Fosgaard

Bænken:
Jonathan Ægidius, Christian Greko (Ind 69′ –> Magnus Warming), Kasper Enghardt (Ind 70′ –> Victor Torp), Pascal Gregor (Ind 83’ -> Lasse Fosgaard), Emil Kornvig (Ind 83’ -> Marcel Rømer), Rasmus Thellufsen (Ind 70′ –> Mathias Hebo) & Kevin Tshiembe

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.