De Kongeblå forlænger med Jonathan Hartmann

Lyngby Boldklub og Jonathan Hartmann er nået til enighed om en treårig forlængelse, hvor han fortsat skal fungere som transitionstræner i klubben. Han skal fortsat som transitionstræner, der skal facilitere overgangen for Lyngbys mange ungdomsspillere, der får chancen på førsteholdet.

Jonathan Hartmann har været i Lyngby siden 2015, hvor han startede som assistenttræner for U17-holdet. Symbolsk for jobbet som transitionstræner fik den 29-årige træner i sommeren 2018 chancen på førsteholdet, og ligesom mange af Lyngby-talenterne greb han den og fortsatte sin udvikling på førsteholdet:

”Jeg er rigtig glad for at fortsætte i min rolle omkring førsteholdet. Ligesom akademispillerne spejder mod klubbens førstehold, er jeg som tidligere akademitræner stolt over min rejse til trænerstaben på førsteholdet. Klubben fokuserer ikke kun på udvikling af spillere, men også på udvikling af trænere – det har jeg selv oplevet – og jeg glæder mig til at kunne fortsætte i udviklingen i et lærerigt miljø”, siger Jonathan Hartmann og fortsætter:

“Jeg skal fortsætte med at bidrage med mine kompetencer på analyse og taktisk træning, så vi kan jage overlevelsen i Superligaen. Sideløbende skal jeg som transitionstræner have et særligt øje på de kommende kongeblå talenter, så vi kan styrke vores talentudvikling”.

Han har oplevet en rivende udvikling siden han kom til Lyngby og derfor er det kun fortjent, at samarbejdet fortsætter. Det fortæller Lyngbys træner Christian Nielsen:

”Forlængelsen skal ses som en anerkendelse af Jonathans arbejde i klubben. Jonathan har en vigtig rolle både nu og i fremtiden i at være med til at udvikle klubben og bygge bro mellem akademiet og førsteholdet. Især hans evne til at implementere vores dygtige akademispillere på førsteholdet som er en del at klubbens sportslige strategi. Der er ingen tvivl om, at Jonathan er en ekstremt dygtig træner og hans nysgerrighed på spillet og gode øje for detaljerne, krydret med hårdt arbejde er noget vi kan bruge i klubben ”, fortæller Christian Nielsen.

Jonathan Hartmann har sat sin underskrift på aftalen, der holder ham i Lyngby Boldklub til 31.12.2023.