Akademiweekend: Flot U19-comeback samt sejre over FCK og HB Køge

En weekend med mange kampe er overstået, hvor det blev til en uafgjort, to sejre og to nederlag. Her var klubbens tre ældste akademihold på besøg hos Brøndby IF om lørdagen, hvor U14- og U13-holdene begge sejrede søndag over FCK og HB Køge. I samarbejde med akademisponsorerne Sydbank og Dansk MiljøAnalyse har vi samlet alle Lyngby-målene her under samt lidt om hver kamp.

SUPERLIGAENS MEST BÆREDYGTIGE
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

U19: Comeback sikrede U19 point på Vestegnen
Brøndby IF 3-3 Lyngby Boldklub
– 0-1, Lucas Ørneborg
– 3-2, Victor Sander Petersen
– 3-3, Adam Vendelbo Clemet

Klubbens ældste akademihold var denne weekend taget til vestegnen, for at møde Brøndby IF der lå side-om-side med Lyngby-mandskabet i tabellen. Her bragte Lucas Ørneborg De Kongeblå i front efter 27′ minutter med en vel timet afslutning i feltet, på et flot opspil i højresiden af banen. Dermed kunne De Kongeblå gå til pause foran 0-1, men den stilling skulle der hurtigt blive ændret på i anden halvleg.

Med tre hurtige Brøndby-scoringer i første halvdel af anden halvleg, havde værterne vendt stillingen fra 0-1 til 3-1 og dermed lignede det en sikker sejr til BIF. Herefter satte Lyngby-holdet en flot slutspurt ind, indledt af Victor Sander Petersen der reduceret til 2-3 efter 84′ minutter inden udligning til 3-3 blev sat ind i overtiden af Adam Vendelbo Clement.

U17: Sandgrav-mål ikke nok, da U17 mistede terræn i tabellen
Brøndby IF 2-1 Lyngby Boldklub
– 1-1, Lauge Sandgrav

Ligeledes mødte klubbens U17-mandskab Brøndby IF denne weekend, hvor værterne før opgøret kun var tre point foran Lyngby-talenterne. Første halvleg var generelt præget af et Lyngby-overtag chancemæssigt, hvor De Kongeblå havde flere gode muligheder i første halvleg som endte uden scoringer. Der skulle ikke gå mange minutter af anden halvleg, før kampens første scoring blev sat ind. Efter 46′ minutter fik Brøndby IF tilkendt et straffespark, som blev omsat til en 1-0 føring.

Lyngby-holdet svarede igen midtvejs i anden halvleg, hvor en fejlaflevering i Brøndby-forsvaret blev opsnappet og satte en Lyngby-kontra igang. Her straffede Lauge Sandgrav fejlen og kunne dermed udligne til 1-1 efter 63′ minutter. Denne stilling så længe ud til at blive slutresultatet, indtil en overtidsscoring af Brøndby IF sikrede værterne sejren på 2-1.

U15: Stærk BIF-halvleg sendte Lyngby-holdet hjem med nederlag
Brøndby IF 4-0 Lyngby Boldklub

Vores U15-talenter mødte også Brøndby IF på udebane denne weekend, hvor holdet spillede en fin første halvleg der endte uden scoringer til nogen af de to mandskaber. Anden halvleg skulle blive målrigt med fire scoringer, som alle blev sat ind af værterne fra Brøndby IF der dermed kunne gå fra kampen med en 4-0 sejr.

U14: Perez Perez og Merseli sikrede sejr over
Lyngby Boldklub 3-0 FCK
– 1-0, Ian Josue Perez Perez
– 2-0, Blerti Merseli
– 3-0, Ian Josue Perez Perez

Lørdag spillede U14-talenterne hjemme imod FCK, som holdet tidligere på sæsonen spillede lige op med. Første halvleg startede skidt ud for De Kongeblå, hvor holdet i tre omgange var i undertal grundet gulekort. Lyngby-holdet kæmpede hele halvlegen i undertal, og kunne dermed gå til pause med stillingen 0-0.

Anden halvleg startede Lyngby-holdet i undertal, men blev efter få minutter fuldtallige. Dette gav holdet mere spil offensivt, hvor Ian Josue Perez Perez opsnappede en løs bold, rundede FCK-målmanden og kunne køligt ligge bolden i mål til 1-0. Kort efter satte De Kongeblå en omstilling igang hvor Valdemar Lykke fandt Blerti Merseli i dybden, hvor offensiv-spilleren kunne chippen bolden i mål til 2-0. Herefter bølgede kampen frem og tilbage, hvor der igen blev delt flere udvisninger ud til begge mandskaber. Henimod slutningen af opgøret får Lyngby-holdet sat endnu en omstilling igang, hvor Kristian Jasovic sender Ian Josue Perez Perez afsted imod FCK-målet og kunne lukke kampen med sit andet mål til 3-0. U14 ligger nu nr. 2 i rækken, med en kamp mindre end de øvrige og hvis denne kamp vindes, så rykker holdet op på førstepladsen i rækken.

U13: Benchimol dobbelt målscorer da HBK blev besejret
Lyngby Boldklub 4-3 HB Køge
– 1-0, Valdemar Maale
– 2-0, Benjamin Benchimol
– 3-1, Alexander Kruse
– 4-1, Benjamin Benchimol

Opgøret startede med et Lyngby-hold ude af kontrol, hvor talenter tillod et par chancer til HB Køge i kampen indledning dog uden scoringer til gæsterne. Herefter kom holdet bedre med i opgøret, og begyndte at sætte flere flotte kombinationer sammen ofte med et touch. Kort inden pausen, kunne Valdemar Maale bringe De Kongeblå i front på bassist fra Anton Sindt.

Anden halvleg var præget af flere omstillinger fra begge hold, hvor Lyngby-holdet øgede føringen efter Mikkel Groza afdriblede sin direkte modstander og kunne servere bolden for Benjamin Benchimol der kunne bringe Lyngby foran med 2-0. HB Køge fik reduceret få minutter efter til 2-1, inden Alexander Kruse udbyggede Lyngby-føringen til 3-1 efter en omstilling. Samme Benjamin Benchimol scorede sit andet mål i opgøret og kunne udbygge føringen til 4-1. Med fem minutter igen, fik HB Køge reduceret til 4-3 som også blev slutresultatet i opgøret.

BLIV VINTER-KLAR I KONGEBLÅT!
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Næste weekends kampe:
U19: FC Nordsjælland – Lyngby Boldklub
U17: FC Nordsjælland – Lyngby Boldklub
U15: FC Nordsjælland – Lyngby Boldklub
U14: OB – Lyngby Boldklub
U13: FC Nordsjælland – Lyngby Boldklub

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.