Effektive OB-dødbolde straffede De Kongeblå

Modstander: Odense Boldklub
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 19:00 fredag den 23. oktober

Fredag aften tog Lyngby Boldklub hjemme imod OB i 3F-Superligaen, hvor De Kongeblå jagtede sæsonens første sejr. Kampen blev spillet foran et begrænset antal sæsonkortholdere, hvor dem som ikke fik billet til opgøret, blev tilbudt at se kampen i Nordisk Film Biografer Lyngby takket være vores kampsponsor Blue Energy. Kampen blev afgjort efter effektive dødbolde fra OB, i en kamp hvor flere akademi spillere fik minutter og gjorde gode indhop fra bænken af.

Superligaens mest bæredygtige trøje
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

OB effektive dødbolde i tæt spilmæssig første halvleg
Opgøret startede med OB på bolden, hvor gæsterne efter 2′ minutter fremtvang kampens første hjørnespark som De Kongeblå kunne afværge. Det var netop OB-mandskabet der i kampens indledning satte Lyngby under pres med flere dødbolde, hvor gæsterne bragte sig i front med 0-1 efter 7′ minutter da den tidligere Lyngby-spiller Jeppe Tverskov bragte gæsterne i front efter et frispark på kanten af feltet.

Lyngby viste for første gang tænder efter 10′ minutter, da anfører Kasper Enghardt satte Emil Nielsen op med en stikning som angriberen blev dømt offside på. Få minutter efter var OB endnu engang tæt på at udbygge føringen, da Emmanuel Sabbi testede Thomas Mikkelsen i mål. De Kongeblå kom til første chance efter 22′ minutter, da Rasmus Thellufsen kom igennem på højresiden og fremtvang et hjørnespark som Nicolai Geertsen var tæt på at kunne heade i mål. Netop igennem højresiden var Lyngby-holdet igen farlige få minutter efter, hvor Jens Martin Gammelby kom til afslutning af godt samspil med Thellufsen. OB var efter 30′ minutter igen farlige på en dødbold, da nyindkøbte Simon Okosun bragte OB i front med 0-2 på et hjørnespark.

Henimod slutningen af første halvleg, var Magnus Warming tæt på en udligning for De Kongeblå da kantspilleren fra venstre side voldte OB-keeperen problemer med en skarpt skud fra kanten af feltet. Det var generelt et Lyngby-hold i kontrol henimod pausen, hvor specielt Warming fik udfordret OB-defensiven flere gange. Dermed kunne de to mandskaber gå til pause med stillingen 0-2.

Flere akademispillere fik minutter i anden halvleg
Anden halvleg var knap nok sparket igang, før OB øgede føringen yderligere til 0-3, da Jeppe Tverskov kom på tavlen for anden gang i kampen efter endnu en dødbold. Lyngby-mandskabet satte sig på spillet efter 0-3 scoringen, men havde svært ved at komme igennem en stærkt Odense-defensiv. Det var generelt en chance fattig start på anden halvleg, hvor spillet det meste af tiden befandt sig midt på banen med mange dueller og tacklinger. Emil Kornvig fra Lyngbys akademi kom på banen med en halvtime igen af opgøret, hvor den unge Lyngby-spiller fik vist sig godt frem på midtbanen med overblik og gode afleveringer. Netop Kornvig fik sat Victor Torp op til en afslutning efter 65′ minutter, hvor skudstærke Torp fik testet Oliver Christensen i OB-målet med et godt forsøg fra distancen. Få minutter efter var Emil Nielsen på spil i OB-feltet, hvor angriberen fra en spids vinkel var tæt på at kunne udligne for De Kongeblå.

Med 15′ minutter tilbage af opgøret var De Kongeblå tæt på en scoring, da Victor Torp efter et par fikse driblinger og en tunnel var tæt på at finde en fri Ertugrul Teksen foran Lyngby-målet hvor kun spidsen af en OB-fod var i vejen for en Lyngby-reducering. Henimod slutningen af anden halvleg fik Lyngby-holdet tilkæmpet sig et par løse chancer, hvor indskiftede Lasse Fosgaard fra højrekanten i omgange fik sendt gode indlæg i feltet dog uden slutprodukt. Dermed endte kampen med et 0-3 nederlag fredag aften.

Bliv efterårsklar i Lyngby Shoppen
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Lyngby Boldklub 0-3 Odense Boldklub

Målscorer:
0-1, Jeppe Tverskov 7′ // OB
0-2, Simon Ayo Okosun 31′ // OB
0-3, Jeppe Tverskov 48′ // OB

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Brian Hamalainen, Nicolai Geertsen, Kevin Tshiembe, Jens Martin Gammelby – Kasper Enghardt, Victor Torp, Mathias Hebo Rasmussen – Magnus Warming, Emil Nielsen, Rasmus Thellufsen

Bænken:
Frederik Schram, Lasse Fosgaard (Ind 56′ –> Kasper Enghardt), Pascal Gregor (Ind 70′ –> Kevin Tshiembe), Filip Panjeskovic, Emil Kornvig (Ind 56′ –> Mathias Hebo Rasmussen), Ertugrul Teksen (Ind 45′ –> Rasmus Thellufsen) & Willads Delvin (Ind 70′ –> Magnus Warming)

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): fodboldbilleder.dk

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske