Akademiweekend: U19 slog AaB og sejrede for tredje kamp i træk

En weekend med kun to opgør for vores akademihold, fandt sted hjemme på Lyngby Stadion hvor AaB kom på besøg og skulle møde både U19- og U17 holdet. Det blev til en sikker storsejr for klubbens ældste akademihold, der på bane 1 udspillede AaB-holdet som blev besejret med 5-0. U17-mandskabet kom godt fra start og bragte sig i front med 1-0 efter bare 2′ minutter, men måtte se sig slået efter de 90′ minutter.

U19-holdet har nu vundet de seneste tre kampe, og skal fortsætte stimen i weekenden ude imod Brøndby IF sammen med U17- og U15-holdene. U14-holdet tager imod KB hjemme, samt U13-holdet møder HB Køge som også bliver spillet på Lyngby Stadion.

SUPERLIGAENS MEST BÆREDYGTIGE
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

U19: Flot stime fortsatte da AaB blev slået med 5-0 sejr
Lyngby Boldklub 5-o AaB
– 1-0, Alexander Petræus
– 2-0, Lucas Ørneborg
– 3-0, Lucas Ørneborg
– 4-0, Lucas Ørneborg
– 5-0, Thor Høholt

Efter to flotte sejre over Silkeborg IF og SønderjyskE, skulle U19-holdet forsøge at udbygge stimen hjemme imod AaB. Allerede fra kampstart var De Kongeblå i højt pres, hvor Alexander Petræus stjal bolden fra en AaB-stopper og kunne sikkert bringe De Kongeblå i front alene igennem med målmanden. Kort efter øgede Lucas Ørneborg, efter et flot angreb fra Lyngby hvor Ørneborg kunne sætte foden på et flot fladt indlæg fra højreside af. Dermed kunne et Lyngby-hold i kontrol gå til pause med en 2-0 føring.

Anden halvleg startede med Lyngby-dominans, hvor Ørneborg øgede til 3-0 efter at blive sendt dybt alene igennem med AaB-keeperen fra en spinds vinkel. Ørneborg fuldendte sit hattrick i det 64′ minut, efter flotte kombinationer og en stensikker afslutning til 4-0. Thor Høholt lukkede kampen, med sit mål til 5-0 efter 67′ minutter, med en flot afslutning fra kanten af feltet uden chance fra AaB-keeperen.

U17: To Lyngby-mål var ikke nok imod Nordjyderne
Lyngby Boldklub 2-4 AaB
– 1-0, Lauge Sandgrav
– 2-4, Michael Opoku

Kampen var kun lige sparket igang, før det første Lyngby-mål blev sat ind efter bare 2′ minutter da Lauge Sandgrav kom øverst på et hjørnespark og bragte De Kongeblå i front med 1-0. Herefter gik et dog galt for U17-holdet, der indkasserede fire mål i løbet af de resterende 43′ minutter af første halvleg. U17-holdet fik reduceret i overtiden, da Michael Opoku kom først på en returbold og kunne reducere til slutresultatet 2-4.

BLIV VINTER-KLAR I KONGEBLÅT!
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Næste weekends kampe:
U19: Brøndby IF – Lyngby Boldklub
U17: Brøndby IF – Lyngby Boldklub
U15: Brøndby IF – Lyngby Boldklub
U14: Lyngby Boldklub – KB
U13: Lyngby Boldklub – HB Køge

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.