Hårdt nederlag i Vejle

Modstander: Vejle Boldklub
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 14:00, søndag den 18. oktober

Lyngby-mandskabet skulle på opgave mod Vejle, hvor der ventede et spændende opgør i Nørreskoven. Kampen endte med at blive et underholdende affære, der desværre blev til et 3-2-resultat til hjemmeholdets fordel. Læs dagens kampreferat her.

Superligaens mest bæredygtige trøje
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

Remis efter fornuftig Lyngby-halvleg
Lyngby lagde bedst ud i opgøret, og det udmøntede sig også i en scoring. Rasmus Thellufsen ind i feltet, og her afleverede han tilbage i feltet, hvor Emil Nielsen kom i højt fart, og han kunne brage den i mål til Lyngby-føring! Kort efter var Nielsen tæt på igen, da han fikst vendte på en Vejle-forsvarer, men hans afslutning gik snært forbi kassen. Lyngby fortsatte og Nielsen spillede Jens Martin Gammelby i dybden, der fra højrekanten slog den hårdt indover, og Indy Groothuizen nåede ned lige for fødderne af Christian Greko. Samme procedure måtte han ud i kort efter, da Greko kom til baglinjen, og han sendte den ind foran mål, men Vejle-målmanden snuppede den nærmest på stregen foran Nielsen.

Kort før pausen var der rod efter hjørnespark. Det endte med afslutning tæt under mål, men Thomas Mikkelsen var en sikker skanse, og han snuppede forsøget. Bedst som det ligende en Lyngby-føring til pause, da De Kongeblå havde holdt hjemmeholdet væk fra chancer, ændrede det sig minuttet før pausefløjt. Ylber Ramadani bankede et hårdt langskud afsted, som Mikkelsen måtte ud i fuld længde for at redde på flot vis. Desværre var Saeid Ezatolahi først over returen, og den kunne Lyngby-målmanden ikke gøre noget ved. Så stod den 1-1, som også blev pausestillingen.

Actionpakket anden halvleg endte med Vejle-sejr
Vejle kom bedst ud, og Ramadani havde endnu et hug fra distancen, som Mikkelsen kunne daske over mål til hjørne. Vejle fortsatte herefter, og de havde flere forsøg, der var ved at blive farlige, men Lyngby fik afværget. Efter 57 minutter blev opgaven for Lyngby-tropperne så lidt sværere, da Marcel Rømer desværre fik sit andet gule kort, som blev vekslet til et rødt. Lyngby dog med den helt rigtige reaktion. Et indlæg på frispark endte hos Nicolai Geertsen, der lagde den til rette for Gammelby, der nemt kunne prikke den i mål til 2-1! Den føring holdt desværre kun få øjeblikke, da Jacob Schoop var først over en returbold, som han kunne banke i kassen. Ærgerligt!

Det stoppede desværre ikke der. Malte Amundsen driblede på kanten af feltet, og så skød han den hårdt op i hjørnet til Vejle-føring. Vejle sad herefter på tingene, og Lyngby fik spillet sig bedre med mod slutningen, hvor Emil Nielsen havde et forsøg over mål, der desværre manglede lidt skarphed. Mod slutningen fik Lyngby lagt et lille pres, men det ledte ikke til de store chancer, og derfor endte Vejle med at vinde 3-2.

Bliv efterårsklar i Lyngby Shoppen
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Vejle Boldklub 3-2 Lyngby BK

Målscorer:
0-1, Emil Nielsen 15′ // LBK
1-1, Saeid Ezatolahi 45′ // VB
1-2, Jens Martin Gammelby 62′ // LBK
2-2, Jacob Schoop 64′ // VB
3-2, Malte Amundsen 70′ // VB

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Brian Hamalainen, Nicolai Geertsen, Kasper Enghardt, Jens Martin Gammelby  – Marcel Rømer, Mathias Hebo, Victor Torp – Christian Greko, Emil Nielsen, Rasmus Thellufsen

Bænken: Frederik Schram, Lasse Fosgaard (Ind 33′ –> Christian Greko), Kevin Tshiembe (Ind 60′ –> Mathias Hebo),  Magnus Warming (Ind 60′ –> Rasmus Thellufsen), Pascal Gregor, Emil Kornvig & Ertugrul Teksen (Ind 85′ –> Kasper Enghardt).

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): fodboldbilleder.dk