Christian Nielsen: Vi giver os selv problemer

Lyngby-cheftræner Christian Nielsen var skuffet efter 3-2-nederlaget til Vejle. Cheftræneren mente, at Lyngby spændte lidt ben for sig selv i bestræbelserne på at få point med fra Nørreskoven.

De Kongeblå startede ellers opgøret klart bedst, men kom skidt til og fra pausen. Og det blev afgørende ifølge Christian Nielsen:

“Vi dominerer Vejle fuldstændig fra starten af kampen og kan vel også score til 2-0. Den første halve time var vores, og jeg følte egentlig, vi havde helt styr på Vejle og deres gameplan. Vi spillede nemt udenom deres pres og fik nogle gode muligheder. Men vi får ikke scoret, og så får de udlignet lige inden pausen, hvilket ændrede kampen” siger cheftræneren og fortsætter:

“Vi giver os selv problemer, både med et rødt kort og med en aktion fra Thomas, vi normalt ikke ser. Det er svært at gardere sig imod. Selvfølgelig kan vi gøre tingene bedre også, og vi skal forsvare os bedre, end vi gjorde. Så jeg synes, nederlaget er en kombination af flere ting” fortæller Christian Nielsen.

Hvis der var plusser til indsatsen i første halvleg, så var der også minusser til anden halvleg. Her blev Lyngby reduceret til 10 mand, men kom alligevel foran på Jens Martin Gammelbys første Superliga-mål for De Kongeblå. Men kort efter lå bolden så inde bag Thomas Mikkelsen – og det var blot en af flere mindre gode situationer i de sidste 45 minutter:

“Vi skal selvfølgelig kunne forsvare vores 2-1-føring lidt længere. Det havde gjort, at Vejle ville være kommet længere frem, og så kunne vi lure på omstillinger resten af kampen. Men sådan gik det ikke, og der kan vi kun pege på os selv som hold. Vejle fik momentummet og pressede på” lyder det fra Christian Nielsen, der dog ikke ryster på hånden i forhold til Lyngbys sæsonstart:

“Nej, vi har vidst fra starten af, at det ville blive en hård sæson. Der er stadig kun spillet fem kampe, og jeg synes, det er små ting, som gør, at vi ikke har sejren på kontoen. Den kunne være kommet i dag eller senest mod SønderjyskE, men vi har den stadig til gode, og det må vi bare arbejde på” fortæller Christian Nielsen.

Lyngbys næste opgave i 3F Superligaen er på fredag på hjemmebane mod OB.