Lyngby-talent om to engelske førstepladser: Det er pissefedt!

I starten af 2020 skiftede den 17-årige Sebastian Kristensen de trygge rammer i Lyngby ud med en tilværelse i den engelske Premier League-klub Everton. Her er han kommet aldeles godt fra start, og er allerede blevet belønnet med en ny fuldtidskontrakt. Derudover ligger både U18-holdet, som han spiller på, og klubbens seniorhold på førstepladsen i deres respektive ligaer.

Midterforsvareren Sebastian Kristensen er i gang med sin første hele sæson som Everton-spiller. Efter han i sommeren 2019 blev solgt til Everton, gennemgik han et hovedskadesmareridt, som dog endte med at skiftet blev en realitet i januar.

Nu ligger Evertons U18-hold nummer ét i deres liga foran hold som Manchester United, Liverpool og Manchester City. Derudover ligger klubbens førstehold også nummer ét i Premier League:

”Der er helt fantastisk stemning i klubben, og det smitter af. Vi ligger nummer ét på begge hold, så der er en fed optimisme. Det er rigtigt fedt at være en del af, så selvom jeg har været småskadet her i starten af sæsonen har man stadig en god tro på tingene”, fortæller Sebastian Kristensen.

Sebastian Kristensen er ikke den eneste dansker i Everton, for Jonas Lössl er målmand på førsteholdet. Han har hjulpet Sebastian med at falde godt på plads:

”Da jeg ankom til klubben, kom han med nogle gode råd omkring klubkulturen og menneskerne i klubben. Det hjælper kun mig til at blive bedre. Jeg havde en fantastisk tid i Lyngby, som udviklede mig meget både som fodboldspiller og menneske, men I Everton skal jeg stå mere på egne ben, så jeg kan blive endnu bedre”

Sebastian Kristensen startede med at spille i Vanløse som ungdomsspiller, og var kort forbi B93 inden han skiftede til Lyngby som U15-spiller. Som 17-årig røg han til udlandet og Everton.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske