Lyngby-spillere på The Guardians prestigefyldte Next Generation-liste

Siden The Guardian i 2015 første gang lavede deres Next Generation-liste har der været én dansker på listen hvert år. Ud af de i alt seks danskere repræsenteret er der hele tre Lyngby-talenter på listen i form af Jacob Bruun Larsen, Jens Odgaard og senest Maurits Kjærgaard.

I går spillede to af Next Generation-medlemmerne egenhændigt Danmarks U21-landshold til en EM-slutrunde ved at slå Finland med 2-1. Det var nemlig Victor Jensen fra 2017-listen, der scorede de to mål og Jacob Bruun Larsen fra ditto i 2015 blev Man of Match ved at drive gæk med det finske forsvar og assistere en enkelt gang. Han sluttede også som assistkongen på tværs af alle puljerne.

17-årige Maurits Kjærgaard kom på den prominente liste i sidste uge, og hverken ham eller os i Lyngby kan få hænderne ned:

”Det føles sgu godt! Man bliver bekræftet i at man er en dygtig spiller, men jeg holder stadig fødderne på jorden og tager en uge ad gangen. Der er lang vej til alle mine mål, men det er altid fedt at føle sig bekræftet”, fortæller Maurits Kjærgaard til Lyngby Boldklub, og fortsætter:

”Lyngby har givet mig så mange fede oplevelser og sunde værdier med. Jeg elskede virkeligt at spille i Lyngby, for det var det perfekte match mellem gode kammeratskaber og kompetente trænere, og det gjorde at jeg og alle mine holdkammerater elskede at komme til træning hver dag. Jeg tror aldrig jeg var blevet en så god fodboldspiller i en anden dansk klub”, fortæller han

The Guardian har lavet Next Generation-listen siden 2015. Siden dengang er følgende danskere blevet udvalgt:

2015: Jacob Bruun Larsen fra Lyngby Boldklub
2016: Jens Odgaard fra Lyngby Boldklub