Lyngby Boldklub sælger og lejer Frederik Winther

Det har aldrig været nogen hemmelighed, at Lyngbys unge forsvarstalent Frederik Winther har trukket meget interesse fra store udenlandske klubber. FC Augsburg har på transfervinduets sidste dag trukket det længste strå og sikret sig Winthers underskrift på en 5-årig kontrakt.

Bundesligaens nummer to fra Augsburg henter 19-årige Frederik Winther, der bliver seneste skud på stammen af Lyngby-akademispillere, der skifter til udlandet.

De Kongeblå har i den forbindelse indkasseret en fornuftig transfersum, og på Lundtoftevej glæder man sig over at Lyngby Boldklub endnu engang er lykkedes med at udvikle og sælge en profil af egen avl.

Adm. Direktør Andreas Byder udtaler:

”Vi er naturligvis glade og stolte på egne og Winthers vegne. Vi er endnu engang lykkedes med at udvikle og uddanne en spiller, der tager turen fra Lyngby Boldklub til en top-5-liga i Europa. Vores strategi lægger vægt på talentudvikling og på at bygge en sund fodboldklub for fremtiden, og dagens transfer er endnu et eksempel på, at vi er på rette vej” fortæller Andreas Byder.

Som en del af aftalen med Augsburg spiller Frederik Winther sæsonen færdig i kongeblåt inden han til sommer tiltræder i Augsburg på en kontrakt frem til 2025. Frederik Winther har spillet 45 kampe for Lyngby Boldklub.