Kasper Jørgensen udlejes til Aalesund

Lyngby Boldklub og Aalesund er blevet enige om en tre måneder lang lejeaftale af Kasper Jørgensen, og han skal dermed være en vigtig brik i forsøget på at spille Aalesund væk fra sidstepladsen i Eliteserien, der har 10 spillerunder tilbage.

Den 20-årige Kasper Jørgensen udlejes kortvarigt til Aalesund, hvor han kan få fast spilletid i resten af den norske sæson. Aalesund har oprustet med stærke profiler på transfervinduets sidste dag.

I Lyngby er Kasper Jørgensen stadig en stor del af fremtidsplanerne, og derfor er det vigtigt, at han får fast spilletid, fortæller Birger Jørgensen, sportschef i Lyngby Boldklub:

”Kasper er en dygtig spiller, og er også en del af vores fremtidsplaner her i Lyngby. Som alle har kunnet se, så har Kasper været lidt inde og ude af holdet, så da Aalesund kom på banen med denne mulighed, valgte vi at slå til. Vi var ikke umiddelbart i markedet, men synes det er en god mulighed for Kasper til at få en større rolle og så vende tilbage efter nytår med ekstra kamptræning og ekstra erfaring til vores fælles mål om overlevelse” fortæller Birger Jørgensen

Hovedpersonen selv ser også lejeaftalen som en mulighed for, at spille sig tættere på startopstillingen i Lyngby:

”Mit store mål er at blive en profil for Lyngby og hjælpe klubben til overlevelse i Superligaen, og derfor er lejeaftalen det perfekte match. Jeg glæder mig til gode oplevelser i Norge, og har lige nu fuldt fokus på at holde Aalesund i Eliteserien. Og så ser jeg frem til at komme tilbage til Lyngby efter nytår”, fortæller Kasper Jørgensen, der har kontrakt med Lyngby til sommeren 2022.

Kasper Jørgensen kom til Lyngby som 19-årig fra Brøndby og har spillet 22 Superligakampe for Lyngby. Sidste mandag scorede han sit første mål for klubben i lokalopgøret mod FC Nordsjælland.