Frederik Winther: Det perfekte skifte

Lyngby Boldklub offentliggjorde i dag, at Frederik Winther skifter til FC Augsburg, der samtidig lejer Frederik Winther tilbage til Lyngby sæsonen ud. Frederik Winther kom til Lyngby som 13-årig i 2014, hvor han sidenhen har oplevet en eksplosiv udvikling.

Bundesligaens nummer to fra Augsburg henter Frederik Winther, der øjeblikkeligt bliver lejet tilbage til hjerteklubben. Winther havde nemlig et stort ønske om at fortsætte den markante udvikling i Lyngby han har oplevet, siden han fik debut for Lyngbys førstehold i 2019:

”Siden jeg kom til Lyngby i 2014, har jeg lært rigtigt meget af Lyngbys dygtige trænere, der også har troet på mig. Jeg synes, at holdet og jeg selv er inde i en meget stejl udviklingskurve, og derfor har jeg valgt at blive sæsonen ud. Når det er sagt, glæder jeg mig også til forhåbentligt at aflevere Lyngby i Superligaen til sommer og komme til et meget spændende Augsburg-hold”, fortæller Frederik Winther.

Det helt rigtige
Faktisk var det slet ikke meningen at Winther skulle sælges dette transfervindue, men fordi Augsburg havde en udførlig plan for ham og var villig til at strække sig, kunne han mærke at de ville gå langt for at skrive under med ham. Det var afgørende for udfaldet, fortæller han:

”Egentligt var det ikke meningen at jeg skulle sælges i år, men projektet i Augsburg var alt for spændende. For mig var det vigtigt at vælge en klub, der havde lagt en plan og troede på mig. Der har været løbende kontakt med Augsburg og de har en klar plan for mig og min fremtidige udvikling”.

Frederik Winther kom til Lyngbys akademi som 13-årig. Han har spillet 45 førsteholdskampe for klubben.