Sen udligning sikrede De Kongeblå et point imod SønderjyskE

Modstander: SønderjyskE
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 14:00, søndag den 4. oktober

Efter to svære udekampe, kom SønderjyskE på besøg søndag eftermiddag til 3F-Superligaens fjerde runde. Seneste opgør mellem de to klubber var i juli-måned, hvor kampen endte 1-1 med Magnus Warming kom på tavlen for De Kongeblå. Grundet corona-restriktioner var kun 500 tilskuere til stede til opgøret, som endte med fire mål og stor spænding for alle kongeblå-fans på Lyngby Stadion, biografen og hjemme foran skærmen.

I Nordisk Film Biograf Lyngby kunne 120 kongeblå-fans se opgøret på storskærm, som blev gjort muligt i samarbejde med Oddset og biografen.

Superligaens mest bæredygtige fra Farum-kampen
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

Greko på tavlen i tæt første halvleg
Kampen startede med Lyngby-holdet på bolden indledningen af opgøret, hvor specielt Victor Torp fik spillet til at flyde på den kongeblå-midtbane. SønderjyskE stod for kampens første forsøg på mål, da Alexander Bah fik testet Thomas Mikkelsen på et frispark fra 30-meter ude. Lyngby-holdet sad på kampen, men SønderjyskE var farligst i indledningen på dødbolde. 15′ minutter inde i opgøret fik gæsterne sat et kontraangreb op gennem Jeppe Simonsen der med en veltimet stikning fandt Anders K. Jacobsen, der alene igennem kunne bringe gæsterne i front 0-1.

Få minutter efter føringsmålet fandt Nicolai Geertsen med en lang bold Frederik Gytkjær i dybden, der alene igennem med Lawrence i SønderjyskE-målet desværre måtte se sit forsøg blive snuppet af den velspillende målmand. Herefter fortsatte Lyngby presset på gæsterne, som gav pote med få minutter til pausen. Frederik Gytkjær blev endnu en gang sendt i dybden, hvor angriberen uselvisk lagde bolden til rette for Christian Greko der kunne gøre det onde ved hans tidligere holdkammerater og udligne til stillingen 1-1.

Geertsen sikrede et point efter hård halvleg
Lyngby-holdet kom bedst fra start i anden halvleg, hvor Victor Torp efter få minutter med en genial aflevering fandt Rasmus Thellufsen i feltet som var tæt på at bringe De Kongeblå i front. Herefter fortsatte Christian Nielsens tropper det gode spil, hvor Torp endnu engang fik startet et farligt Lyngby-angreb som Greko fik afsluttet få meget ved siden af fjerneste målhjørne. Perioden efter var uden chancer til nogen af de to mandskaber, hvor spillet foregik på midten af banen med mande dueller og fight fra holdene.

Med 19′ minutter igen bragte SønderjyskE sig i front med 1-2, efter et stolpe skud og en kølig afslutning fra Anders K. Jacobsen. Efter 75′ minutter foretog Lyngby en dobbeltudskiftning, hvor de to lynhurtige offensivspillere Magnus Warming og Emil Nielsen kom på banen for at jagte point til De Kongeblå. Netop indskiftede Magnus Warming var tæt på at udligne for Lyngby, da angriberen på et indlæg fra Hamalainen var centimeter for at bringe balance i regnskabet. Henimod kampens afslutning satsede Lyngby-holdet, hvor den stærke midtstopper Nicolai Geertsen blev sendt frem i angrebet. Ligenetop Geertsen kom højest på et indlæg i overtiden og headede bolden i mål til stillingen 2-2 som også blev kampens endelige resultat.

Bliv efterårsklar i Lyngby Shoppen
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Lyngby Boldklub 2-2 SønderjyskE

Målscorer:
0-1, Anders K. Jacobsen 15′ // SE
1-1, Christian Greko Jakobsen 43′ // LBK
1-2, Anders K. Jacobsen 71’// SE
2-2, Nicolai Geertsen 90′ // LBK

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Brian Hamalainen, Frederik Winther, Nicolai Geertsen, Lasse Fosgaard – Marcel Rømer, Mathias Hebo, Victor Torp – Christian Greko, Frederik Gytkjær, Rasmus Thellufsen

Bænken: Frederik Schram, Kasper Enghardt (Ind 63′ –> Marcel Rømer), Emil Nielsen(Ind 75′ –> Frederik Gytkjær), Andre Riel(Ind 79′ –> Victor Torp), Magnus Warming(Ind 75′ –> Christian Greko), Kasper Jørgensen (Ind 63′ –> Lasse Fosgaard) & Pascal Gregor

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): fodboldbilleder.dk