Fire Lyngby-spillere udtaget til U15 Talentsamling

Lyngby-kvarteten Jonathan Agyekum, Bertram Skytte, Theis Aarøe og Carl Kauffmann Nielsen er blevet udtaget til DBU’s Talentsamling for U15-spillere og dermed bliver Lyngby Boldklub en af de klubber med flest spillere repræsenteret, hvor seks spillere er det maksimalt repræsenteret fra én klub.

Lyngby har en af Danmarks bedste akademiafdelinger, og det viser sig igen, da Kenneth Brogaard og Mads Krogsgaard, de to talenttrænere for DBU’s U15 øst-talenter, har udtaget de fire spillere fra årgang 2006. Talentchef, Nicas Kjeldsen, beskriver, at udtagelsen er et udtryk for et dygtigt akademi:

”At vi igen er i toppen af listen ift. klubber, der producerer spillere til diverse ungdomslandshold, er et stort skulderklap til al det arbejde, vi laver i hverdagen. For selvom vi langt fra har det største akademibudget kan vi stadig tiltrække gode spillere med vores dygtige trænere, fodboldfilosofi og stemning i klubben. Vores ambition er stadig at lykkedes med 100% af vores talenter”, fortæller Nicas Kjeldsen, der har det overordnede ansvar for akademiet.

I denne u-landsholdsudtagelsesrunde har Lyngby haft spillere repræsenteret på samtlige ungdomslandshold undtagen U21-holdet. U15 Talentsamlingen finder sted i Ballerup fra i dag, den 29. september, til i morgen, den 30. september, hvor de skal spille en intern kamp. Vi ønsker Jonathan, Bertram, Theis og Carl kongeblåt held og lykke!