Lyngby-føring var ikke nok i Farum

Modstander: FC Nordsjælland
Spillested: Right To Dream Park
Tid & dato: Kl. 19:00, mandag den 28. september

Mandag aften var det igen tid til lokalderby, da De Kongeblå skulle en tur til Farum og møde FC Nordsjælland på kunstgræsbanen. Kampen gav anledning til at lufte den nye 3. trøje for anden gang i sæsonen, som tilmed også er 3F-Superligaen mest bæredygtige spilletrøje. Med i Christian Nielsens udvalgte 11 til startopstillingen var Rasmus Thellufsen, som dermed fik sin første startplads for Lyngby Boldklub. En kamp som Lyngby førte til pausen, men desværre måtte se sig slået efter en effektiv anden halvleg fra FCN.

Superligaens mest bæredygtige fra Farum-kampen
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

Kasper Jørgensen scoring da Lyngby gik til pause foran
Kampen startede med værterne fra Farum på bolden, der styrde indledningen af opgøret og havde kampens første afslutning efter 7′ minutter. Kort efter måtte Lyngby-målmand Thomas Mikkelsen redde De Kongeblå, efter en skarp dødbold fra Farum. Lyngby kom bedre med i kampen efter 10′ minuttersspil, hvor Rasmus Thellufsen på den offensivemidtbane gjorde et godt indtryk med pasninger og god teknik. Herefter fik Lyngby-holdet sat et flot angreb op, hvor Thellufsen fremtvang et hjørnespark på et fladt indlæg fra Christian Greko Jakobsen. 20′ minutter inde i kampen brændte det for alvor på i Lyngby-feltet, hvor Atanga havde passeret Mikkelsen hvor Kasper Jørgensen måtte rede kuglen på stregen og dermed holde værterne fra en føring.

Efter en periode uden de store højdepunkter, var det igen FCN der var tæt på at bringe sig i front da Atanga en meter fra Lyngby-målet skød. 40′ minutter inde i kampen måtte VAR-systemet i brug, efter en Lyngby-dødbold som dansede rundt inde på FCN-målstregen. Efter gennemgangen blev målet fra Kasper Jørgensen godkendt og dermed et Lyngby-hold stik imod spil og chancer kunne bringe sig på 0-1 – og dermed kunne Lyngby gå til pause foran efter en halvleg presset i bund.

FCN effektive i anden halvleg
FCN kom ud til anden halvleg i højt tempo, hvor Sulemana Lyngby-defensive store problemer i indledningen og fremtvang et hjørnespark som desværre blev omsat til mål. Dermed stod kampen 1-1 efter 50′ minutter. Kort efter kom FCN i front da Sulemana efter et gennembrud fik sendt et fladt skud ind bag Mikkelsen i Lyngby-målet. En time inde i opgøret fortog Christian Nielsen endnu en udskiftning, da Victor Torp kom ind til sin debut i Lyngby-trøjen.

Første store Lyngby-chance I anden halvleg tilfaldt Frederik Gytkjær efter 74′ minutter, hvor Hebo flot satte Lyngby-angriberen op som måtte se sit forsøg blive reddet af den tidligere Lyngby-målmand Peter Vindahl. Kort efter bragte FCN sig yderligere i front med 3-1, på mål af Magnus Kofoed. Med ti minutter igen scorede FCN igen, denne gang Sulemana med et skud helt oppe i målhjørnet uden chance for Mikkelsen. Dermed sluttede kampen med et 4-1 nederlag til FCN, hvor næste opgave venter på søndag hjemme imod SønderjyskE.

Bliv sæsonklar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

FC Nordsjælland 4-1 Lyngby Boldklub

Målscorer:
0-1, Kasper Jørgensen 42′ // LBK
1-1, Ulrik Jensen 50′ // FCN
2-1, Kamadeen Sulemana 53′ // FCN
3-1, Magnus Kofoed 77′ // FCN
4-1, Kamaldeen Sulemana 80′ // FCN

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Brian Hamalainen, Pascal Gregor, Frederik Winther, Kasper Jørgensen – Mathias Hebo, Christian Greko Jakobsen, Kasper Enghardt – Andre Riel, Emil Nielsen, Rasmus Thellufsen

Bænken: Frederik Schram, Nicolai Geertsen (Ind 39′ –> Brian Hamalainen), Kevin Tshiembe, Magnus Warming (Ind 60′ –> Christian Greko), Frederik Gytkjær (Ind 60′ –> Andre Riel), Victor Trop (Ind 60′ –> Kasper Enghardt) & Marcel Rømer

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): fodboldbilleder.dk

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske