Lyngby lancerer jubilæumslogoet

Den 30. marts 2021 fejrer Lyngby Boldklub 100-års fødselsdag. I anledning af klubbens trecifrede jubilæum præsenteres en jubilæumstrøje, der skal være vores nye hjemmedragt i 2021. Til spillertrøjen skal der selvfølgelig være et helt nyt jubilæumslogo, som vil pryde brystet på spillertrøjen, og det er blevet nøje udvalgt af jubilæumsudvalget.

Forudbestil din jubilæumstrøje her

Tidligere på året iværksatte Lyngbys jubilæumsudvalg en logokonkurrence, og udvalget modtog hele 85 gennemarbejdede logoforslag fra Lyngby-fansene. Dermed blev det absolut ikke nemt at vælge det helt rigtige logo, og derfor har vi taget det bedste fra flere forslag, fortæller Jakob Jermiin, der er en aktiv del jubilæumsudvalget:

”På den ene side var det fantastisk at opleve, at vores passionerede Lyngby-fans har hjertet med i vores klub. Det er tydeligt, at alle ønsker det bedste for klubben, og det er det smukke ved fodbold. På den anden side har det været utroligt svært at vælge det helt rigtige logo, men jeg synes, at vi er kommet frem til et smukt logo, der tager det bedste fra flere af forslagene”, fortæller Jakob Jermiin og smiler.

Da logoet er en sammensætning af flere logoforslag vil alle de kongeblå fans, der har indsendt et forslag til jubilæumslogoet modtage en lille takkegave i løbet af jubilæumsåret.

Siden Lyngby Boldklub blev stiftet for 99 år siden har klubben haft tre forskellige logoer, og kravet til jubilæumslogoet var, at minimum ét af de forgangne Lyngby-logoer skulle være repræsenteret i designet. Det første Lyngby-logo eksisterede fra grundlæggelsen til 1973, hvor logoet med bolden prydede brystet frem til 1994. Fra 1994 til nu har vi haft det velkendte vikingelogo, som både har eksisteret med ”FC” og ”BK”. Du kan se de tre tidligere logoer her:

Jubilæumslogoet er blevet produceret ud fra klubbens første logo, der har fået en renæssance efter flere frivillige Lyngby-fans har lavet merchandise og flag med logoet. Dermed var det også oplagt at basere jubilæumslogoet på klubbens oprindelige logo, da det om noget har repræsenteret klubben i alle 100 år.

Jubilæumslogoet kommer på spillertrøjen i hele 2021, og er netop blevet taget i brug af klubbens mange breddehold – lige fra ungdom til oldboys og oldgirls. Førsteholdet og akademiholdene Vil benytte logoet fra slutningen af 2020 og hele 2021. Du kan se jubilæumslogoet i toppen af artiklen.

Der vil løbende blive produceret merchandise med jubilæumslogoet, men du kan allerede nu forudbestille den efterspurgte jubilæumstrøje her