Ingen yderligere corona-smitte i Lyngby Boldklub

Oven på Emil Kornvigs positive Covid-19-test i tirsdags har Lyngby Boldklub haft førsteholdet, U19-holdet og staben til en ny omgang coronatests for at sikre, at smitten ikke har bredt sig. Alle 82 tests var negative.

Tirsdag morgen var der en positiv Covid-19-test iblandt, da Lyngbys Superliga-hold og stab blev testet. Det var midtbanespilleren Emil Kornvig, der blev testet positiv – hvilket satte gang i en lang række procedurer og forholdsregler i og omkring klubbens aktiviteter. Fredag morgen blev samtlige spillere på førsteholdet samt staben testet på ny for at sikre fuld sikkerhed for, at ingen i eller omkring truppen er blevet smittet. Også U19-holdet blev testet, da Emil Kornvig i ugens løb har haft en træning med U19-holdet.

Samtlige 82 Covid-19-tests er nu analyseret som værende negative, og dermed er der – ud over i tilfældet Emil Kornvig – coronafrit i den Superligatrup, der mandag møder FC Nordsjælland på udebane i 3. runde af 3F Superligaen. Det samme gælder naturligvis U19-holdet, der spiller hjemme mod SønderjyskE i U19-Ligaen imorgen.

Adm. Direktør Andreas Byder udtaler:

”Vi har endnu engang fået sikkerhed for, at de omfattende protokoller og forholdsregler gør en kæmpe forskel. Smitten er isoleret til en enkelt spiller, der ikke har smittet andre i klubben, og det bekræfter os bare i, at vi trods epidemiens opblomstring stadig har en tryg hverdag i Lyngby Boldklub. Vi gør alt hvad vi kan for at sikre, at smitten ikke får fat i vores klub, og jeg er glad for den indsats, som alle vores folk gør i hverdagen for at sikre at smitterisikoen forbliver på et minimum” fortæller Andreas Byder.