Akademiweekenden: Kongeblå-talenter vinder Future Cup!

Flere af De Kongeblå talenthold har denne weekend været på græs, hvor U14 og U13-holdene begge mødte FC København i to tætte opgør, samt vores U12-talenter har deltaget i GFA Future Cup hvor holdet gik hele vejen og tog pokalen med hjem!
Både vores U19, U17 og U15-hold har siddet over denne weekend, og har dermed ikke været i aktion.

BLIV EN DEL AF REKORDSALGET – KØB SÆSONKORT HER

U14: U14 fortsat ubesejret efter målløst opgør på Frederiksberg
D.15/9 – FCK 0-0 Lyngby Boldklub

Klubbens U14-talenter var denne runde på besøg på Frederiksberg, hvor FCK ventede i en spændende topkamp om vigtige point. Lyngby-holdet var inden kampen ubesejret i rækken, hvor der ventede en svær udekamp imod en god modstander på værternes flotte opvisningsbane. Første halvleg var en tæt affære, hvor begge mandskaber havde mulighederne for at bringe sig i front i en halvleg med et højt teknisk niveau dog uden scoringer ved pausen.

Anden halvleg startede meget rodet, hvor begge hold fik tildelt et gult kort og spillede dermed 10 vs 10 i en kortere periode, hvor værterne havde overtaget. Da begge spillere havde afsonet deres 10 strafminutter for de gule kort, fortsatte FCK-talenterne presset og var tættest på at tage alle tre point. Dermed er De Kongeblå U14-talenter stadig ubesejret i rækken, hvor næste kamp er på søndag imod Køge.

U13: Målrigt opgør da U13-talenterne delte med FCK
D.20/9 – Lyngby Boldklub 3-3 FCK
Målscorere: Mikkel Groza x3

Opgøret startede i et højt tempo for begge mandskaber, hvor Lyngby holdet tidligt i opgøret bragte sig i front, og var allerede efter 10 minutter foran med 3-0. Målet til 3-0 var et sandt verdensklasse-mål, hvor Ian Josué Perez Perez modtog bolden langt væk fra KB’s mål, driblede et par forsvarsspillere og serverede bolden på fornemmeste vis til Mikkel Groza der kunne fuldende sit hattrick!
Herefter kom FCK bedre med i opgøret, hvor holdet fik reduceret til 3-1 inden pausen.

U13-holdet startede anden halvleg godt, med et højt og aggressivt pres som FCK havde problemer med i indledningen af anden halvleg. Her dominerede Ian Josué Perez Perez og gjorde sig positivt bemærket på den centrale midtbane med mange bolderobringer, afleveringer og vellykkede driblinger. Med syv minutter tilbage af opgøret fik FCK først reduceret til 3-2 inden udligningen til 3-3 kom kort før slutfløjtet.

U12: Unge Lyngby-talenter sejrede i GFA Future Cup!
Klubbens U12-talenter var denne weekend til stævne i Gentofte, hvor holdet deltog i GFA Future Cup sammen med FC København, Malmø FF og andre spændende modstandere. Her indledte holdet lørdag deres pulje med to sejre og en enkelt uafgjort, inden arbejdet blev gjort færdigt søndag med tre sejre på stribe. Dermed kunne de unge talenter løfte pokalen og tage titlen af GFA Future Cup med hjem til Lundtoftevej!

Målscorere i GFA Future Cup:
Anton x6, Tobias x6, Joshua x2, Emil x2, Hosein x2, Ilias x1 & Villads x1

BLIV KLAR TIL SÆSONSTART
FIND DIN KONGEBLÅ-TRØJE HER!

Næste weekends kampe:
U19: Lyngby Boldklub – SønderjyskE
U14: HB Køge – Lyngby Boldklub
U13: Lyngby Boldklub – HIK

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.