Lyngby slår flere rekorder for sæsonkort trods corona

Coronaens indtog i Danmark har ikke gjort livet let for Superligaklubberne eller de mange tusinde fans, der i stigende grad er blevet henvist til sofaerne. Det har dog ikke forhindret de kongeblå fans i at slå to sæsonkortrekorder, og dermed viser de fantastiske fans, at de er klar til at støtte klubben i en svær tid.

Lyngby har slået to sæsonkortrekorder inden sæsonen for alvor er skudt i gang. Først og fremmest har klubben solgt 715 sæsonkort, hvilket er alletiders rekord og en markant stigning fra sidste års 614 solgte superligasæsonkort. Derudover har klubben også oplevet en rekordhøj forlængelsesprocent på hele 77%, der altså er de sæonkortholdere fra sidste sæson, der har forlænget til indeværende sæson.

BLIV EN DEL AF REKORDSALGET – KØB SÆSONKORT HER

Adm. Direktør, Andreas Byder, tror, at den stigende trend i sæsonkort er et udtryk for, den bevægelse og det projekt, som Friends of Lyngby repræsenterer er noget, som fansene gerne vil støtte op om. Dette visualiseres også på den markante stigning, der har været i tilskuerantallet, som i fjor var oppe på omkring 4.000, hvilket er noget af det højeste i nyere tid:

”Efter Friends of Lyngby tog over i starten af 2018 har vi oplevet en ekstrem støtte fra alle i og omkring Lyngby. Både fans, sponsorere og andre samarbejdspartnere har virkelig støttet og bidraget til Lyngby Boldklub, og det er jeg både stolt og taknemmelig over”, fortæller han og fortsætter:

”Udover at et stigende antal mennesker gerne vil være en del af vores projekt, har det nok heller ikke skadet, at vi har haft ekstremt mange spændende og seværdige kampe. Her tænker jeg især på oprykningen med Helsingør- og Vendsyssel-kampene, de netop overståede nedrykningskampe mod Hobro, men også helt normale Superligakampe, hvor fansene i stigende grad bliver underholdt. Det tror jeg er vigtigt, for fortsat at bygge videre på den positive tendens”, fortæller Andreas byder med et stort smil.

Lyngbys 715 solgte sæsonkort er en stigning på 14,5% fra den tidligere rekord på 614 solgte sæsonkort, der blev sat inden sæsonen 2019/20. Dermed har 77% af seneste sæsons 614 sæsonkortholdere forlænget deres sæsonkort til indeværende sæson, der består af 16 hjemmekampe.

Du kan stadig nå at købe sæsonkort – det koster fra 50,- om måneden: shop.lyngby-boldklub.dk/season_cards