Lyngby lejer talentfuld midtbanespiller

Lyngby Boldklub lejer den unge midtbanespiller Victor Torp hos de danske mestre fra FC Midtjylland. Klubberne har indgået en et-årig lejeaftale med Torp, der de to seneste sæsoner har været udlejet til FC Fredericia i 1. division og været en stor profil i rækken.

I løbet af sommeren har Lyngby Boldklub sagt farvel til flere midtbaneprofiler, og derfor har det fra klubbens side været en prioritet at finde erstatninger på et vist niveau. Det er lykkedes nu, idet De Kongeblå har tilknyttet den 21-årige Victor Torp fra FC Midtjylland.

Torp har de sidste to sæsoner været udlejet til FC Fredericia i 1. division, hvor han har været en profil og vist sit store potentiale.

”Victor Torp er en rigtig spændende spiller, der har gjort det godt i Fredericia og nu står over for at skulle tage næste step ind i Superligaen. Vi tror på, at vi i vores miljø kan give Torp chancen for at udvikle sig og forhåbentlig bryde igennem i Superligaen. Vi har før haft sportsligt gavn af den type case, og vi glæder os over at have fået Victor om bord, så kan han bidrage til vores sportslige målsætninger” fortæller Birger Jørgensen.

Victor Torp var velspillende i sin tid i Fredericia, hvor han som central midtbanespiller fik 34 kampe med ni mål til følge. Hans målfarlighed og hans evne til at bidrage offensivt og i feltet er noget, der er blevet lagt mærke til i Lyngby:

”I vores optik er Victor en kommende topspiller, han har alle de kvaliteter det kræver for at spille på højeste niveau. Han er en alsidig midtbanespiller, der er dygtig med bolden, dynamisk og samtidig kan score mål – specielt på frispark, som han viste mod os i 1. division. Han har tidligere været sat tilbage af skader i FCM og mangler derfor sit gennembrud i Superligaen, det kan han forhåbentlig få hos os. Vi glæder os til at se ham i kongeblåt og håber at han kan bidrage til, at vi også spiller i Superligaen næste sæson” fortæller cheftræner Christian Nielsen.

Victor Torp har endnu ikke fået debut i Superligaen, da han har været udlejet til FC Fredericia de seneste to sæsoner. Ud over meritterne i 1. division har 21-årige Torp spillet 27 ungdomslandskampe og scoret tre gange på U17, U18, U19 og U20-landsholdet.

Torp træner første gang med sine nye holdkammerater idag, men er ikke i spil til weekendens kamp mod FC Midtjylland.