Superliga-premiere bød på nulløsning i Mikkelsen-show

Modstander: AaB
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 14:00, søndag den 13. september

Efter status som ubesejrede i opstarten, tog De Kongeblå imod AaB i den første kamp af den nye superligasæson. Udover at invitere gæsterne fra Nordjylland ind på Lyngby Stadion, bød kampen også på et længe ventet gensyn med vores fantastiske fans, for selvom sommerpausen har været forkortet, føltes den som en evighed uden vores passionerede fans. Kampen endte med

KØB SÆSONKORT OG SIKRE DIN PLADS TIL ALLE HJEMMEKAMPE

Intens første halvleg ender i nullert
På trods af at AaB have flere store chancer med flotte Thomas Mikkelsen-redninger til følge, var Lyngby godt med i perioder af første halvleg og blev også farlige af flere omgange. Dog var det AaB, der kom tættest på føringsmålet, hvor Frederik Børsting må se sit hovedstød blive afværget af overliggerens underkant inden for de første minutter af kampen. Igen efter 20 minutter var Aalborgenserne på spil i Lyngbys felt, hvor noget så sjældent som en Jores Okore-afslutning med hælen blev stoppet af vores sikre sidsteskanse.

Også Kasper Kusk forsøgte med en flad afslutning fra tæt hold, men igen var Thomas Mikkelsens på plads med en excentrisk fodparade. Dette gjorde, at kampen stadig var målløs efter halvdelen af første halvleg.

I den anden ende var der også godt spil, hvor især Emil Nielsen og Frederik Gytkjær fandt hinanden godt. En af gangene var efter 28 minutter, hvor en Gytkjær-afslutning lige akkurat ikke fandt vej til AaB-målet, selvom Jacob Rinne var langt ud af feltet. Dermed blev en intens og chancerig første halvleg

Mikkelsen-pragtpræstation holder spildominerende 10-mands-AaB fra sejr
I pausen var de to hold blevet enige om, skifte et par gear ned. Begge hold kom ud til anden halvleg med et mere defensivt mindset, og dermed kunne kampen ikke opretholde spændingen fra første halvleg. Dog var AaB spildominerende, og deres nyindkøbte Pedro Ferreira var tæt på, da han opsnappede en løs bold efter en times spil, men endnu en gang skulle Thomas Mikkelsen vise sit værd mellem stængerne med en pragtredning. Også Pallesen prøvede i 63. minut, men hans store chance gik langt over mål.

Marcel Rømer og Gustav Marcussen kom ind i stedet for henholdsvis André Riel og Emil Nielsen efter 66 minutter. Det afholdte ikke Thomas Mikkelsen for endnu en klasseredning på Kasper Kusks forsøg få minutter efter. Lyngby så trætte ud i store dele af 2. halvleg, men AaB’s unge nyindkøb, Tim Prica, kom i en svinsk tackling bagfra og modtog et lidt billigt rød kort i det 76. spilminut.

Kort efter Pricas røde kort blev en debutant skiftet ind for en anden. Den tidligere AaB’er, Rasmus Thellufsen, afløste nemlig en træt Christian Greko Jakobsen, der udviste god fighterevne i de første fem kvarter. Også den hjemvendte debutant, Brian Hamalainen, gik ud efter 85 minutters spil til fordel for Kasper Jørgensen. De Kongeblå fik meget bedre fat i kampen mod slutningen med et par gode chancer.

Men ind vil den ikke for et godt figthende Lyngby-mandskab, der får ét point på kontoen, efter utrættelige præstationer fra især Christian Gytkjær, Mathias Hebo og matchvinder, Thomas Mikkelsen.

Bliv skoleklar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Find Lyngby Shoppen her!

Lyngby Boldklub 0-0 AaB

Kampens Lyngby-spiller: Thomas Mikkelsen

Tilskuertal: 2138

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Brian Hamalainen, Nicolai Geertsen, Frederik Winther, Lasse Fosgaard – Mathias Hebo, Christian Greko Jakobsen, Kasper Enghardt – Andre Riel, Frederik Gytkjær, Emil Nielsen

Bænken: Frederik Schram, Kasper Jørgensen, Pascal Gregor, Marcel Rømer, Gustav Marcussen, Rasmus Thellufsen & Marcus Westergaard

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.